الگوریتم رنک برین RankBrain چیست؟

RankBrain یک الگوریتم فهم ماشینی است و توسط گوگل مورد استفاده قرار می گیرید تا حجم عظیمی از داده های کیفی را به داده های کمی و بردارها تبدیل کند تا بتوان آن را به کامپیوتر فهماند و مورد آنالیز قرار داد.

۱۵% از جستجوهای گوگل در روز برای اولین بار هستند که جستجو شده اند، بنابر این برای این الگوریتم، مشاهده موارد جستجوی جدید امری عادیست. با استفاده از داده های پردازش شده قبلی، RankBrain می تواند بر اساس موارد جستجوی مشابه، خروجی مناسبی برای موارد جستجوی جدید داشته باشد.

درصد جستجوی عبارات جدید در گوگل از ۲۵% در سال ۲۰۰۷ به ۱۵% در سال ۲۰۱۷ کاهش یافته است. اما به لطف افزایش تلفن های هوشمند، تعداد جستجوهای جدید در مجموع افزایش یافته است. در حالت کلی RankBrain کارهای زیر را انجام میدهد:

  • عبارت مورد جستجو را تفسیر میکند
  • قصد و هدف از جستجو را شناسایی می کند
  • نتایج را از دیتابیس انتخاب می کند

هدف رنک برین:

همانطور که گفتیم گوگل همیشه در تلاش است تا بتواند بهترین نتایج را براساس کوئری که کاربر در صفحه نتایج نشان دهد. ازاین رو گوگل از یک برنامه هوش مصنوعی به نام رنک برین استفاده کرده است تا براساس فاکتورهای بالا، نتایج مرتبط با کوئری جستجو را نمایش دهد.

عملکرد الگوریتم رنک برین:

این الگوریتم مشابه الگوریتم مرغ مگس‌خوار از جهت تشریح معنایی عبارات کلیدی است ولی با این تفاوت که بسیار عملکرد پیچیده‌ای دارد. همان‌گونه که بیان کردیم الگوریتم رنک برین یک سبک تشریح عبارات جستجو است که به کلمات موجود در عبارات جستجو توجه کرده و آن‌ها را از نظر معنایی تشریح می‌نماید. و همچنین مقیاس‌های شخصی کاربر جستجو کننده مانند: مکان جغرافیایی جستجو کننده، سوابق جستجو و… توجه کرده و سپس سایر فاکتور های رتبه‌بندی مناسب با‌ عبارت جستجو شده را معین کرده و سایت ها را با رتبه‌بندی در صفحه نتایج نمایش می‌دهد.

اهمیت الگوریتم RankBrain گوگل برای سئو:

RankBrain یکی از صدها سیگنالی است که تعیین می کند کدام نتایج در صفحه گوگل ظاهر شود و چه رتبه بندی داشته باشد. به گفته گوگل این الگوریتم سومین عامل مهم در رتبه بندی سایت ها به شمار می رود. در حال حاضر الگوریتم RankBrain مسئول ۱۵% جستجوهای گوگل است و یکی از مهم ترین سیگنال هایی است که از میان صدها سیگنال رتبه بندی جستجوها را تحت تاثیر قرار می دهد.

با توجه با الگوریتم رنک برین، وب مسترها باید چه مواردی را بهینه سازی نمایند؟

  • به کار بستن تکنیک ها و استراتژی سئو کلاه سفید
  • استفاده از کلمات کلیدی طولانی تر و سوالی برای رساندن مفهوم محتوا به موتور جستجوی گوگل تا نتایجی به صورت اسنیپت داشته باشیم.
  • استراتژی تولید محتوای با کیفیت، کاربردی و کامل (بیش از ۱۵۰۰ کلمه) همراه با به کارگیری تگ های H1 تا H6 و در نتیجه
  • افزایش نرخ کلیک (CTR) کاربر در صفحه نتایج جستجو
  • کاهش بانس ریت (نرخ پرش) با به روز رسانی مطالب قدیمی، پیشنهاد هوشمندانه به مطالعه بهترین مطالب سایت و …
  • بالا بردن میانگین زمان حضور کاربر در سایت و بهبود تعامل کاربر
  • کامنت مارکتینگ و تشویق کاربر به درج نظر
  • و در یک کلام؛ بدانیم کاربر سایت ما به دنبال چه چیزی می گردد تا آنرا در اختیار او قرار دهیم!

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

 

SEOبهینه سازی سایتبهینه سازی وب سایت seoبهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوتولید محتواسئوسئوکار حرفه ایسئوکار حرفه ایسئوکار وب سایتوب سایتوبلاگ

الگوریتم رنک برینبهینه سازیبهینه سازی محتوابهینه سازی وب سایتتولید محتواسئوسئوسایتسئوکارسئوکار حرفه ایسئوکار حرفه ای سیروتاوب سایت

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!