download 2020 01 23T033045.015

الگوریتم برت(BERT)گوگل:

Bill Slaw Ski کارشناس الگوریتم جستجوی گوگل، الگوریتم برت را این چنین توصیف می کند:

” BERT روشی برای پردازش زبان طبیعی (زبان محاوره) و بر پایه یادگیری ماشین است که می تواند برای پردازش بدنه بزرگی از متن ها استفاده شود. این الگوریتم به گوگل کمک می کند تا زبان طبیعی انسان را به خوبی درک کند.

گوگل این تکنولوژی را به صورت متن باز (Open Source) قرار داده است و برخی از افراد تغییراتی در آن ایجاد کرده اند. ”

الگوریتم برت گوگل یک الگوریتم یادگیری عمیق مرتبط با پردازش زبان طبیعی است. این الگوریتم به یک ماشین کمک می کند تا معنای کلمات یک جمله را با وجود تمام جزییاتی که ممکن است در آن متن وجود داشته باشد درک کند.

نکات مهم درباره الگوریتم bert:

نکات مهمی که درباره الگوریتم جدید گوگل یعنی الگوریتم برت باید بدانید به شرح ذیل می باشد.

الگوریتم bert گوگل در حال حاضر تنها برای نسخه های انگلیسی زبان فعال شده است

الگوریتم رنک برین و برت شباهت های بسیاری با یکدیگر دارند اما دو الگوریتم بسیار متفاوت می باشند و نباید آن ها را با یکدیگر اشتباه بگیریم. این دو الگوریتم را باید مکمل یکدیگر در نظر بگیریم.

الگوریتم برت این قابلیت را دارا می باشد که بازاریابی محتوا را تحت تاثیر قرار دهد و با این کار خود می تواند مطالب با کیفیت را بهتر و سریعتر در اختیار کاربران قرار دهد

با استفاده از الگوریتم برت استفاده از روش های قدیمی سئو دیگر کارساز نمی باشد. بالابردن چگالی کلمات کلیدی، لینک های بی کیفیت، به کاربردن محتواهای تکراری و استفاده از تکنیک های قدیمی را فراموش کنید و سعی کنید محتواها و خدمات خود را به گونه ای جذاب و کاربردی بنویسید که کاربران جذب مطالب و صفحات سایت شما شوند

برای الگوریتمBERT چکار باید کرد تا رتبه سایت بالاتر رود؟

دنی سالیوان از گوگل می گوید: این یک آپدیت بزرگ است. نیازی نیست کاری انجام دهید تا رتبه بهتری بگیرید. تنها چیزی که باید انجام دهید تولید محتوای با کیفیت برای مخاطبان است.

تولید محتوای باکیفیت برای مخاطبان چیزی است که گوگل از 5 سال پیش برای رتبه گرفتن اعلام می کند. با این آپدیت جدید اهمیت تولید محتوا برای مخاطبان بسیار بیشتر شده است. یعنی عملا ارزش کلیدواژه ها کمتر شده است و گوگل دوست دارد شما به جای اینکه برای موتورهای جستجو محتوا تولید کنید برای خود کاربران محتوا تولید کنید.

اما چیزی که خیلی از متخصصین سئو فراموش می کنند این است: آپدیت BERT برای درک بهتر کوئری های سرچ شده توسط کاربران است. این کاملا درست است. اما گوگل از کجا این کوئری ها را درک می کند؟ الگوریتم هوش مصنوعی گوگل این داده ها را از کجا پیدا می کند؟

الگوریتم ماشین لرنینگ همیشه باید داده ی ورودی داشته باشد. داده ی ورودی در این الگوریتم جدید گوگل محتوای خود سایت ها هستند. هر محتوایی که سایت ها تولید می کنند و کرولرهای گوگل آن را ایندکس می کنند در الگوریتم BERT استفاده می شود. پس اینکه دنی سالیوان می گوید لازم نیست کاری انجام دهید کمی دور از واقعیت است. شما باید تغییراتی را در استراتژی سئو مخصوصا محتوایتان ایجاد کنید.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!