support aranikweb.ir

سئو به منظور بهینه‌سازی موتورهای جستجو بوده و همواره مورد توجه بسیاری از افراد است. احتمالا آن‌چه که برای شما به عنوان یک کارمند و یا صاحب کسب و کار جالب است بدانید این است که چگونه می‌توان از قدرت و جادوی سئو بهره گرفت تا به ترافیک بیشتر، مدیریت بهتر، فروش و در نهایت درآمد و سود یک کسب و کار دست یافت؟ سئو اصلی‌ترین روش جهت افزایش ترافیک وبسایت است که یکی از اهداف هر کسب و کاری است. اگر شما وظیفه بازاریابی را برعهده دارید، وبلاگ‌نویس هستید و یا کسب و کار مخصوص به خود را دارید، بسیار حیاتی است که از حداقل اصول سئو آگاه باشید.

سئو موفقیت‌آمیز نیاز به دانش گسترده‌ای از نحوه کار موتورهای جستجو دارد. برای دست یافتن به این دانش باید زمان زیادی را صرف یادگیری و تمرین کرد. علاوه بر این، این مورد همانند یک هدف متحرک است. چرا که افراد در حال یادگیری در این زمینه، همواره در حال تغییر و توسعه هستند. به همین دلیل، الگوریتم‌های موتورهای جستجو نیز تما موقت به‌روزرسانی می‌شوند.

بنابراین، زمانی شما به سمت برتری و پیروزی در مقابل رقبا حرکت خواهید کرد که پایه و اصول سئو را فرا گیرید.

organic seo 1

در این راستا، در این مطلب به شرح و بررسی ۵ تا از مهم‌ترین اصول سئو می‌پردازیم که هر فرد صاحب کسب و کاری باید آن‌ها را یاد گرفته و در کسب و کار خود آن‌ها را به کار گیرد.

۱- اصول سئو: لینک‌ها

بدون لینک‌های موجود در وبسایت، نتیجه جستجو شما در پایین‌ترین وبسایت‌ها از لحاظ رنکینگ باقی می‌ماند. در واقع، لینک‌ها یکی از عوامل مهم رتبه‌بندی گوگل در هر سال بوده و هست. آن‌ها همانند دوستان قدیمی هستند که بسیار قابل اعتمادند و شما همواره با آنان سر و کار دارید.

چندین سال قبل، بریان دین و تیم او از Backlinko، یک میلیون نتیجه جستجوی گوگل را تجزیه و تحلیل کردند تا ببینند کدام عوامل با رتبه‌بندی گوگل و حضور در صفحه اول آن ارتباط دارد. نتایج تحقیقات آن‌ها در تصویر زیر خلاصه می‌شود:

با توجه به تصویر بالا، ظاهرا آنان دریافتند که تعداد لینک‌ها رابطه کاملا مستقیمی با رنکینگ سایت‌ها دارد. به این صورت که هرچه تعداد لینک‌ها در صفحات کمتر باشد، رتبه آن سایت نیز رو به کاستی می‌رود. اما چرا لینک‌ها به این اندازه مهم هستند؟

وجود لینک‌ها و یا به عبارتی دیگر، پیوندهایی از سایت‌های قدرتمند یک سیگنال اعتماد و تعهد به گوگل ارسال می‌کند. همانند فردی معتبر و شاخص که در حال تایید شماست. این در حالی است که هرچه افراد تاییدکننده وبسایت شما از طریق لینک‌ها افزایش یابد، بیشتر قابل اعتماد هستید.

۲- اصول سئو: محتوا

محتوا یکی دیگر از عوامل رتبه‌بندی گوگل می‌باشد. اینکه محتوا برای SEO بسیار مهم و حیاتی است به این دلیل است که گوگل از تمامی وبسایت‌ها انتظار دارد که به طور مرتب محتوای خود را تولید کنند. از این طریق گوگل خواهد فهمید که شما همواره فعالید.

محتوا افراد را در سایت شما نگه می‌دارد. بنابراین محتوا همانند یک سیگنال برای موتورهای جستجو عمل می‌کند تا ثابت کند سایتتان همواره مطالب و اطلاعات مفید و مرتبط ارائه می‌دهد. در این بین کلمات کلیدی در محتوا را فراموش نکنید!

گوگل بر اساس کلمات کلیدی موجود در وبسایت‌ها آن‌ها رتبه‌بندی کرده و این رتبه‌بندی‌ها همواره آپدیت می‌شوند.

Ahrefs سه میلیون مورد جستجو را به صورت تصادفی تجزیه و تحلیل کرده است تا ببیند چند کلمه کلیدی برای ۲۰ صفحه برتر گوگل وجود دارد. به تصویر زیر نگاهی بیاندازید:

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، مجموع کیوردهای موجود نسبت به موقعیتشان در گوگل محاسبه شده است.

بنابر اهمیت محتوا در سئو، بر آن شدیم تا مواردی را شرح دهیم که در سئو از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردارند:

  • محتوای طولانی ایجاد کنید.

بر اساس تحقیقات Brian Dean، میانگین کلمات در صفحه اول گوگل ۱۸۹۰ کلمه است که به نظر می‌رسد وقت و انرژی زیادی را برای آن صرف کرده‌‌اند. محتوای شما به اندازه‌ای باید طولانی باشد که به عمق محتوا برسد. مطالب طولانی و مفید دلیل قانع‌کننده‌ای برای بازدیدکنندگان است تا سایت شما را ترک نکنند.

  • انواع مختلف محتوا را بیازمایید.

تنوع یک اصل در بازاریابی محتوایی است.  انواع مختلف مطالب یا پست‌های وبلاگ می‌توانند اهداف متفاوتی را در پی داشته باشند.

به تازگی محتوای ویدیویی یک ایده عالی برای ارائه مطالب و آموزش‌هاست. اگر تولیدکننده محتوای وبلاگ و یا یک سایت هستید، آموزش ویدیویی یک راه عالی است برای نشان دادن ارزشی که به مخاطبانتان قائل هستید.

  • محتوای خود را به‌روزرسانی کنید.

اگر دارای وبلاگ هستید، پس تولیدکننده محتوا محسوب می‌شوید. شما می‌توانید هر مطالب مرتبطی را در وبلاگ خود منتشر کنید. اما باید به یاد داشته باشید که گاهی اوقات محتوا نیاز به بازنویسی دارد تا همواره داغ و تازه باقی بماند. چرا که در دنیای سئو، روند تحولات به سرعت در حال حرکت است.

بهتر است مطالب قدیمی را در قالب متفاوت و جدید بازنویسی و دوباره نویسی کنید. به عنوان مثال، می‌توانید مطالب خود را به رسانه‌ای همانند یک کتاب الکترونیکی، اسلاید شو و از این قبیل بازپرداخت کنید.

۳- اصول سئو: عناوین و توضیحات متا

اولین چیزی که کاربران اینترنتی در نتایج جستجو از وبسایت شما مشاهده می‌کنند، عنوان و توضیحات متا پست یا صفحه شماست در صفحات گوگل است. به تصویر زیر نگاه کنید:

این عنوان و توضیحات متا، اولین تصویر و ذهنیت از شما و سایتتان را در بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند. بنابراین برای جذب آنان در این زمینه باید بهترین و جذاب باشید.

هرچند که توصیف متا ارتباط مستقیمی با رتبه‌بندی در موتورهای جستجو ندارد، اما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چرا که به کابران در تصمیم‌گیری کمک می‌کند که بر روی کدام لینک کلیک کنند. و این کلیک کردن که نشان‌دهنده میزان بازدید از سایت است، یکی از عوامل رتبه‌بندی محسوب می‌شود. هرچه تعداد بازدید از سایت کم باشد، بالطبع رنکینگ آن در گوگل کاهش خواهد یافت.

علاوه بر توضیحات متا، عنوان نیز نقش بسیار بزرگی در تعداد کلیک و بازدید از سایت را ایفا می‌کند. کارشناسان و محققان در این زمینه بر این باورند که عناوین طولانی (۹۰ تا ۹۹ تعداد کاراکتر) دارای نرخ کلیک بیشتر هستند.

بنابراین، در انتخاب عنوان دقت کافی را لحاظ کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که عنوان شما حاوی کلمه کلیدی متمرکز باشد. اگر گوگل بخواهد از موضوع مقاله و یا پست شما آگاه شود، عنوان شما پاسخ‌گوی آن خواهد بود.

۴- اصول سئو: تجربه کاربر

موتورهای جستجو ارزش فوق‌العاده‌ای را برای تجربه کاربر از رویت سایت‌ها (UX) قائل‌اند. گوگل اطلاعاتی را در مورد نحوه رفتار کاربران هنگام ورود به سایت را بررسی و جمع‌آوری می‌کند. اگر تجربه کاربر از سایت شما متعادل نباشد، تاثیرات منفی بر روی سئو خواهد گذاشت.

وظیفه گوگل این است که بهترین نتایج را برای جستجوگران فراهم کند. و این به شما بستگی دارد که چگونه گوگل را به نمایاندن سایتتان به جستجوگران متقاعد کنید. این اتفاق خوب نخواهد افتاد مگر این‌که سایت خود را طوری بارگزاری کنید که گوگل متوجه شود شما به مخاطبان خود ارزش قائلید.

سرعت در بارگیری سایت یه اصل اساسی در تجربه کاربر است. اگر صفحه شما در بارگیری آن به اندازه کافی سریع نباشد، کاربر بدون تردید بر روی دکمه ضربدر قرمز تب مورد نظر کلیک خواهد کرد. در این راستا، سیگینال‌هایی به گوگل ارسال می‌شود که مبنی بر غیراستاندارد بودن صفحه شما و عدم توانایی در جذب کاربران است.

گاهی طراحان وبسایت و تولیدکنندگان محتوا بر زیبایی‌های ظاهری توجه ویژه‌ای می‌کنند. غافل از این‌که کاربر برای کسب اطلاعات یا خرید یک محصول از وبسایت‌ها دیدن می‌کند. آن‌‌ها به طراحی پیشرفته اهمیتی نمی‌دهند. تنها به دنبال آسانی هستند. بنابراین سایت خود را به گونه‌ای طراحی و بارگیری کنید که آسانی و راحتی را در پی داشته باشد.

۵- اصول سئو: موبایل

گوگل اعلام کرده است که به زودی سرعت استفاده از صفحه را به عنوان یک عامل رتبه‌بندی تلفن همراه مدنظر خواهد گرفت.

اگرچه الگوریتم‌های گوگل نسخه دسکتاپ سایت شما را تجزیه و تحلیل می‌کنند. اما اولویت با تلفن همراه است. این روزها اکثر افراد از تلفن همراه خود برای جستجو در موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. گوگل اعلام کرده است که بیش از ۵۰ درصد از جستجوها از طریق تلفن همراه انجام می‌گیرد.

بنابراین ریسپانسیو بودن سایت شما برای تلفن‌ها همراه که به اصطلاح موبایل فرندلی گفته می‌شود، باید بر اساس استانداردهای طراحی امروز باشد. اما چگونه سایت خود را برای این منظور بهینه‌سازی کنید؟

ساده‌ترین راه این است که از طریق صفحه موبایل فرندلی گوگل، قابلیت ریسپانسیو سایت خود را تست کنید. به این صورت که آدرس URL سایت خود را در کادر مربوطه وارد کنید و چند ثانیه‌ای منتظر بمانید. بعد از لحظاتی، نتایجی را برای شما نمایش خواهد داد که حاکی از صحیح بودن ریسپانسیو و یا عدم ریسپانسیو دارد.

این در حالی است که اگر سایت شما در تست مربوطه با خطا و شکست مواجه شد، گوگل خطاهای موجود را به شما اعلام خواهد کرد. به عنوان مثال ممکن است پیامی با این مضمون به شما نمایش داده شود:«متن ناخوانا و بسیار ریز است» یا «محتوا نسبت به صفحه نمایش عریض‌تر است». جهت رفع خطاهای موجود، باید وبسایتی پاسخگو برای آن‌‌ها ایجاد کنید.

اصول سئو را جدی بگیرید

سئو همانند یک ضربه به هدف در حال حرکت است. برای استفاده از آن، باید اصول سئو را فرا بگیرید. اگر دقت کرده باشید، نکته بسیار ریزی که در سر تا سر این مطلب به خوبی عیان است این است که بهبود سئو و یادگیری اصول سئو نیاز به مهارت فنی خاصی ندارد. پس جای نگرانی نیست! ترفندهای بسیار ساده‌ای وجود دارند که تنها با خواندن مطالب مرتبط در سایت‌های مختلف می‌توانید به نتایج دلخواه خود دست‌یابید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!