images 9

استخدام سئوکار

در هنگام مصاحبه با یک متخصص سئو می بایست با مبانی اولیه سئو آشنا بوده تا نحوه کارکرد آن را بدانیم.

در ابتدا باید بدانید که سئو مبتنی بر کلمات کلیدیست.

این مسئله فراتر از پیدا کردن کلمات کلیدیست که بیشترین ترافیک را برای سایت به ارمغان می آورند. مهمتر از این، درک این مسئله است که چرا شما خواهان افزایش ترافیک سایت هستید.

اگر می خواهید در سایت خود محصولی را به فروش برسانید، می بایست صفحه مرتبط با آن را برای کلمات کلیدی مشخصی بهینه کنید تا مشتریان بالقوه آن وارد آن صفحه شوند. کاربرانی که صرفا برای بازدید از محصول وارد آن می شوند فایده ای برای شما نخواهند داشت. اکثر پروسه های پیدا کردن کلمات کلیدی مبتنی بر ابزار Google Keyword Planner است که در آن کلمات کلیدی مرتبط به همراه میزان ترافیک و رقابتشان نمایش داده می شوند.

اگر سئوکار مد نظر شما در مصاحبه خود اعلام کرد که سایت شما را به رتبه یک گوگل برساند، کمی در صداقت او شک کنید. موتورهای جستجو مبتنی بر فاکتورهای زیادی هستند که رتبه یک سایت را در نتایج جستجو مشخص می کنند. این فاکتورها شامل عمر وبسایت و محبوبیت آن در شبکه های اجتماعی می شود. علاوه بر این ها فاکتورهای انسانی وجود دارند که درباره چگونگی رفتار کاربران در تعامل با سایت است. این ها مواردی هستند که هیچ کس به صورت مستقیم کنترلی بر آن نداشته و همچنین فرمول معجزه آسایی نیز برای گرفتن رتبه یک گوگل وجود ندارد.

کاری که یک سئو کار می تواند انجام دهد کمک به وبسایت شما در رعایت قوانین اصلی گوگل است تا بتواند با دیگر سایت های مشابه رقابت کند. یک متخصص سئو شانس کسب رتبه بهتر را بالا می برد اما کیفیت محتوا، خدمات و محصولات به صاحبین سایت ها وابسته است.

استخدام سئوکار

پروژه های سئو

در حالت کلی یک پروژه سئو را می توان به دو قسمت تقسیم کرد: سئو داخلی و سئو خارجی.

سئو داخلی شامل تغییر طراحی و اجزا داخلی سایت است به نحوی که برای موتورهای جستجو کاملا خوانا باشد. این پروسه شامل تغییر هدرها، عنوان و محتوای صفحات است تا برای کلمات کلیدی خاصی بهینه شود.

سئو خارجی شامل هر کاریست که در خارج از سایت انجام شده و به افزایش ترافیک آن کمک می کند. این موارد شامل فعالیت در شبکه های اجتماعی، لینک سازی و پست مهمان است. لینک سازی قسمت مهم این پروسه است که تاثیر فراوانی بر روی رتبه سایت دارد، چرا که از جمله فاکتورهای اصلی در رتبه بندی صفحات می باشد. فعالیت در شبکه های اجتماعی، نوشتن پست مهمان در وبلاگ های معروف از جمله فعالیت هاییست که موجب کسب لینک در سایر سایت ها می شود.  همانطور که احتمالا حدس زده اید، سئو خارجی به تولید محتوا فراوان نیاز دارد. در نتیجه فعالیت یک سئوکار را می توان به دو بخش مدیریت سئو و تولید محتوای سئو تقسیم کرد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!