از متسختا گرجستان   تا حمام‌های سولفور تفلیس در سفر به  کشور گرجستان

گرجستان کشوری زیبا است که شامل طبیعتی دیدنی و نقاط دیدنی تاریخی می‌شود. پایتخت این کشور تفلیس بوده و آنجا از نظر هنری و فرهنگی یکی از شهرهای بسیار مهم در منطقه قفقاز جنوبی است. در این شهر برنامه‌های مختلف هنری و کنسرت‌های مختلف موسیقی برگزار می‌گردد و البته خود گرجستان هم در طول سال جشن‌ها و مناسبت‌های خاص و مهمی را دارد. دومین شهر مهم در کشور گرجستان شهر باتومی است که شهری در کنار دریا و ساحلی است و در کرانه دریای سیاه واقع شده است. در کشور گرجستان می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه سنتی گرجی را میل کنید که با ذائقه بسیاری از ایرانیان هم هماهنگ است. در آنجا هتل‌های بسیار خوبی وجود دارد، برای یک اقامت راحت در تور گرجستان می‌توانید هتل‌های 5 ستاره گرجستان را برای اقامت خود انتخاب کنید. اگر به این کشور سفر کردید باید نقاط دیدنی و جاذبه‌های آنجا را بشناسید که در ادامه تعدادی از این جاذبه‌های دیدنی را به شما معرفی خواهیم نمود پس با ما همراه باشید.

متسختا گرجستان

یکی از شهرهای دیدنی در تور گرجستان شهر متسختا است که به عنوان پایتخت مذهبی این کشور هم به حساب می‌آید. آنجا دارای جاذبه‌های تاریخی و همچنین طبیعی است. این شهر در محل تلاقی دو رودخانه متکواری و آراگوی است. طبیعت زیبای آنجا، بسیاری را برای گردش، کوه نوردی و طبیعت گردی به این شهر می‌کشاند. در آنجا می‌توانید به کلیساهای تاریخی و صومعه‌های دیدنی بروید و از معماری خاص این بناها لذت ببرید. این شهر دارای کوهستان‌های زیبا و طبیعتی مثال زدنی است.

واردزیا گرجستان

به گزارش سفر باتو ، یکی از دیدنی‌ترین نقاط در کشور گرجستان صومعه واردزیا است که در دل کوه‌ها کنده شده است. این محل یک نقطه بسیار جالب بوده و مورد توجه بسیاری از باستان شناسان است. آنجا در قرن 12 میلادی ساخته شده است و به عنوان یک مکان مخفی در دوران حکومت تامار مورد استفاده قرار می‌گرفته است. آنجا به دلیل وقوع زلزله در طول تاریخ به مرور هویدا کشته و می‌توان راهروهای متعدد و پله‌ها را در آنجا مشاهده نمود.

کازبگی گرجستان

از مناطق طبیعی و سرسبز گرجستان باید به کازبگی اشاره کرد که با داشتن طبیعت زیبا همراه با مناظر کوهستانی بی نظیر مورد استقبال بسیاری از طبیعت دوستان است. این مکان شامل کلیسایی قدیمی می‌شود که به آن کلیسای ترینیتی می‌گویند که در 2170 متری سطح دریا واقع شده است. این منطقه شامل جاذبه‌های طبیعی مختلف مانند رودخانه‌ها، جنگل‌ها و آبشارهای زیبا می‌شود.

حمام‌های سولفور تفلیس

تفلیس شهری است که از زمان بسیار قدیم به داشتن حمام‌های آب گرم معروف بوده است و آنجا آبی دارد که بسیاری معتقد هستند، دارای خواص مفید بوده و برای سلامتی و رفع خستگی بسیار عالی است. آب گرم تفلیس یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. در آنجا در منطقه آبانتونی شهر حمام‌های آب گرم وجود دارند. در این حمام‌های امکانات مختلف برای رفتن به چکوزی و خدمات ماساژ درمانی ارائه می‌شود.

تله‌کابین تفلیس

از جاذبه‌های پرطرفدار شهر تفلیس تله کابین این شهر است که در کنار پارک ریکه واقع شده است. از آنجا می‌توانید با تله کابین به نارین قلعه رفته و از مجسمه مادر و این قلعه زیبا دیدن کنید. از این تله کابین می‌توان مناظر زیبای شهر را مشاهده کرد و وقتی که به بالای تپه می‌رسید در آنجا امکانات رفاهی، تفریحی و گردشگری وجود دارد و در آنجا مناظر زیبایی را می‌توانید مشاهده کرده و به عکاسی و ثبت خاطرات بپردازید.

باغ گیاه شناسی باتومی

یکی از دیدنی‌های پر طرفدار و عالی در شهر باتومی باغ گیاه شناسی این شهر است که شامل 2 هزار گونه از گیاهان مختلف می‌شود که از سراسر دنیا به آنجا آورده شده و به بهترین شکل از آنها نگهداری می‌شود. این باغ بسیار زیبا و سرسبز است و می‌توان در بخش‌های مختلف از گیاهان مختلف دیدن کرد. از گیاهان معروف در این باغ باید به نخل‌ها، بامبو‌ها، درخت ساکورا، ماگونیا و … را نام برد.

دلفیناریوم باتومی

باتومی شامل یک دلفیناریوم بسیار خوب هم می‌شود که در آنجا انواع برنامه‌های مفرح برگزار می‌گردد. آنجا برای کودکان بسیار مفرح بوده و می‌توانید بیش از سی برنامه مختلف را در آنجا مشاهده کنید.  این جاذبه از محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر بوده و در خیابان روستاولی وجود دارد. محیط آنجا بسیار زیبا است و می‌توانید از نزدیک انواع پستانداران دریایی مثل فکها را مشاهده کنید و لذت ببرید.

میدان اروپا باتومی

معروف‌ترین میدان در شهر باتومی گرجستان، میدان اروپا است که در اطراف آنجا ساختمان‌های بسیار دیدنی وجود دارد. این میدان یک نقطه تاریخی و مهم در شهر بوده و شامل تندیس و مجسمه‌ای از مدئا می‌شود که به عنوان نماد این شهر است. این میدان در مناسبت‌های مختلف گرجستان تزئین می‌گردد و جشن‌ها و کنسرت‌های مختلفی در آنجا برگزار می‌شود. این میدان در زمانی که گرجستان عضو اتحادیه اروپا شد به نام میدان اروپا نامگذاری شد و تندیس آنجا ساخته شد که به عنوان نمادی برای تجارت با کشورهای اروپایی است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!