لوگوی سئوکار سیروتا

لوگوی سئوکار سیروتا


ارور 503 Service Unavailable یعنی چه

خطای 503 Service Unavailable یکی از کدهای معروف http status است که معنی آن به شکل لغوی سرویس در دسترس نیست 503 می‌شود. یک کد وضعیت HTTP از نوع کدهای 5xx است.
ارور 503 در اینترنت به این معنی است که سرویس‌دهنده‌ی وبسایت در حال حاضر در دسترس نیست، خطای 503 پیامدی بد برای سئو سایت است اگر تعداد دفعات و زمان آن بالا رود. البته این پیامد بد در همه صفحات به معنای بد بودن نیست، مثلا در کجا؟
مثلا زمانی که شما در حال آپدیت کردن پلاگین و یا قالب وبسایت وردپرسی خود هستید در آن لحظه کوتاه این ارور نشان داده می‌شود.
درواقع بهتر است در این شرایط به جای گفتن ارور ۵۰۳ بگویم کد ۵۰۳، چرا که به جای ارسال کد ۲۰۰ موفق کد ۵۰۳ عدم دسترسی را نشان می‌دهد و این ارور نیست، مگر صفحات مهم که ترافیک خوبی از گوگل داریم چنین خطایی را بدهد.

به همین دلیل باید صفحات مهم سایت خود را مانیتورینگ کنید و یکی از روش‌ها در search console گوگل است که قابلیتی برای نظارت وجود دارد. ولی یک مشکل در اینجا است:

مشکل این است که در سرچ کنسول Search Console وقتی گوگل صفحه ای را با ارور ۵۰۰ نشان می‌دهد یعنی اینکه ربات‌های گوگل این خطا را دیده‌اند و شاید آن تاثیر منفی بر سئو اعمال شده باشد. برای همین پیشنهاد می‌شود که قبل از دیده شدن توسط ربات این ارور را رفع کنید. حال چطور؟

در میزفا مقاله‌ای با عنوان 15 ابزار مانیتورینگ وبسایت معرفی شده که این ابزارها می‌توانند به خوبی سایت شما را در هر لحظه رصد کنند و اگر مشکلی به وجود بیاید و خطایی رخ دهد، این ابزارهای مانیتورنیگ سریع از طریق ایمیل اطلاع رسانی می‌کنند. در این صورت شما دیگر نگران بدنام شدن برند خود و یا فروش کم دروبسایتتان نخواهید بود و با خیال راحت می‌توانید به امور دیگر برسید 🙂

خطای 503 می‌تواند در هر سایتی که بروز کرده‌است و یا در هر سرویس‌دهنده‌ای که تولید شده است، سفارشی سازی شود (منظور ظاهر خطایی که در مرورگر نشان داده می‌شود)، بنابراین روش و یا شکلی که ممکن است شما این خطا را ملاحظه کنید ممکن است بسیار متفاوت باشد.

IMG 20180728 192604 742

 

 

شما اولین دیدگاه این مطلب را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *