images 69

چهار مرحله اصلی برای آنالیز سئو سایت رقیب ها

آنالیز سئوی سایت رقبا در چهار مرحله اصلی دسته بندی می شود.

  1. شناسایی رقبای بالقوه در سئو

این مرحله ابتدایی خصوصا اگر تازه شروع به کار بر روی سئوی سایتی کرده اید که اطلاعات کافی و یا آشنایی کاملی با آن حوزه ندارید، دارای اهمیت بسیار زیادی است.

در نظر داشته باشید رقیب شما الزاما شرکت ها و یا وب سایت هایی که یک سبک محتوا، خدمات و یا محصولات کاملا مشابه با شما را ارائه می دهند، نیستند بلکه رقیب های واقعی از نظر سئو سایت هایی هستند که با جستجوی کلیدواژه هدف شما در صفحه نتایج جستجو نمایش دارند.

  1. تحلیل سئو سایت رقبا

پس از این که رقبای بالقوه خود را شناسایی کردید، حالا باید سایت هایی که دارای رتبه به خصوصی در کلیدواژه های هدف شما هستند را فیلتر کرده تا رقبای واقعی سایت خود را شناسایی کنید.

علاوه بر آن، در این مرحله می توانید با تحقیقات کلیدواژه، لیست کلیدواژه های هدف خود را برای پروژه گسترش دهید. برای انجام این کار باید از منابعی فراتر از داده های ارگانیک فعلی و همچنین اطلاعات رقبای خود که به آن دسترسی دارید، استفاده کنید. بررسی کلیدواژه هایی که نه شما و نه رقیب هایتان در آن ها رتبه ای ندارید می تواند فرصت های جدید را در پروسه سئو سایت شما ایجاد کند.

  1. مقایسه سایت خود با سایت رقبا

اکنون که سایت های رقیب خود را شناسایی و لیست کلیدواژه های هدف خود را تهیه کردید. باید سایت خود را با استفاده از داده های مرتبط جهت اولویت بندی کلیدواژه های هدف با سایت رقیب هایتان مقایسه کنید. این فرآیند به صورت کلی شامل بررسی ارتباط کلیدواژه ها با محصولات یا خدمات خود، رتبه فعلی،  دامنه جستجو آن ها،  صفحات رتبه بندی، محبوبیت لینک ها، بهینه سازی محتوا و مشخصات صفحه نتایج جستجو می شود.

  1. انتخاب کلیدواژه های هدف

پس از طی کردن سه مرحله بالا، حالا زمان آن رسیده تا داده های جمع آوری شده از سایت خودتان و رقیب هایتان را بررسی کنید. نتیجه این بررسی باید پیدا کردن بهترین کلیدواژه برای اجرا پروسه سئو در کوتاه مدت و  بلند مدت باشد. کلیدواژه های منتخب شما باید بیشترین میزان جستجو و سودآوری را داشته باشند.

download 56

سئوکارحرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!