download 9

روش یافتن بک لینک های رقبا :

قدم اول : مراجعه به ابزار Open Site Explorer

ابزار Open Site Explorer یکی از کاربردی ترین ابزارهای موجود جهت بررسی فاکتورهای مختلف سئوی هر سایت است. این ابزار توسط سایت moz.com که یکی از منابع معتبر در زمینه سئو است منتشر شده است. با استفاده از ابزار Open Site Explorer می توانید فاکتورهای متعددی برای بررسی کیفیت هر بک لینک مانند اتوریتی صفحه (Page Authority) ، اتوریتی دامنه (Domain Authority) ، میزان اسپم بودن سایت (Spam Score) و… را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید. نسخه رایگان و آزمایشی آن به مدت ۳۰ روز برای هر کاربر در دسترس است اما جهت استفاده بیشتر از ۳۰ روز می بایست نسخه حرفه ای آن را خریداری نمایید.

قدم دوم : واردکردن آدرس سایت یا صفحه رقیب خود

در نوار ابراز ، آدرس صفحه اصلی سایت رقیب خود و یا صفحه خاصی از سایت رقیب که در رقابت با شما قرار دارد را وارد نمایید. پیشنهاد می کنیم آدرس سایت را به صورت دقیق وارد نمایید و به نوشتار آن و به وجود مواردی مانند http ، https ، www و… دقت نمایید.

قدم سوم : مراجه به تب “Inbound Links”

تب “Inbound Links” تمامی صفحات و سایت هایی که به سایت رقیب شما لینک داده اند را نمایش می دهد و می توانید در این قسمت به یافتن بک لینک های رقبا و تحلیل آن ها بپردازید. از ویژگی های مفید این ابزار، نمایش اتوریتی صفحه (PA) ، اتوریتی دامنه (DA) ، میزان اسپم بودن سایت (Spam Score) برای تمامی صفحاتی است که به سایت رقیب شما لینک داده اند.

قدم چهارم : گرفتن خروجی از بک لینک ها به صورت فایل csv

با استفاده از ابزار Open Site Explorer می توانید از گزارش بک لینک ها فایل خروجی در قالب فرمت اکسل دریافت کرده و به صورت کامل به تحلیل این کیفیت سایت ها بپردازید.

قدم پنجم : ترکیب فایل های خروجی تمامی رقبا با هم

پس از دریافت خروجی از بک لینک های ۵ تا ۱۰ رقیب اصلی خود، تمامی آن ها را در قالب یک فایل ترکیب کنید.

قدم ششم : مرتب کردن تمامی صفحات با استفاده از فاکتور اتوریتی صفحه (Page Authority)

اتوریتی یا اعتبار صفحه (PA) فاکتوری است که توسط شرکت MOZ انتشار و توسعه داده شد و عددی مابین ۱ تا ۱۰۰ می باشد. برای تعیین PA هر صفحه ، فاکتورهای متعددی توسط ربات های MOZ مورد بررسی قرار می گیرند و طبق گفته توسعه دهندگان MOZ ، این فاکتورها جزء مواردی هستند که برای رنک دهی هر صفحه در میان نتایج جستجو در نظر گرفته می شوند. به هر میزان که این عدد به ۱۰۰ نزدیکتر باشد، بیانگر صفحه ای با ارزش و اعتبار بالاتر در رنک دهی است. کسب بک لینک از سایت هایی با PA بالا ، با توجه به اعتبار بالای این صفحات، دارای کیفیت و ارزش بالاتری هستند.

قدم هفتم : مرور و تحلیل بک لینک های معتبر رقبا

اکنون شما لیست کاملی از تمامی بک لینک های سایت های رقبای خود دارید که می توانید با بررسی این صفحات، به کسب بک لینک از صفحات مناسب و با ارزش بپردازد. کسب بک لینک از بسیاری از این سایت ها عمدتاً به صورت رایگان است اما در صورتیکه امکان قراردادن لینک در این سایت ها توسط شما وجود نداشت می توانید با ادمین آن ها ارتباط برقرار کنید.

 

SEOآموزش سئواسپمبک لینکبهینه سازی سایتبهینه سازی وب سایت seoبهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوتولید محتواسئوسئوکار چیستسئوکار حرفه ایسئوکار وب سایتوب سایتوبلاگ

بک لینکبهینه سازی وب سایتسئوسئوسایتسئوکار حرفه ایسئوکار حرفه ای سیروتا

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!