improved position in google

سئو


آشنایی بیشتر با نکات موتور جستجوی گوگل از زبان مدیران این شرکت

گوگل

سابقه وب

سابقه وب گزارش وب سایتهای بازدید شده، زمان انجام کار و قابلیت جستجوی سابقه آنلاین خودتان را در اختیار شما قرار می‎دهد. آن را در www.google.com/history امتحان کنید.

شروع آسان

اموزش سئو
اموزش سئو

مهم نیست که در جستجوی چه چیزی هستید، شعار ما این است “آسان بگیرید“. با وارد کردن یک نام یا کلمه ساده شروع کنید. اگر در جستجوی یک مکان یا محصول در یک مکان خاص هستید، نام را همراه با شهر یا کد پستی وارد کنید.

امتحان کنید

Search  

نادیده گرفتن املا

غلط‌گیر املای Google صرف‌نظر از اینکه شما واژه​ای را به صورت صحیح یا اشتباه وارد می​کنید، رایج‌ترین املای یک کلمه را نشان می​دهد.

امتحان کنید“gooogle” را جستجو کنید

استفاده از کلمات آشنای وب

عملکرد موتور جستجو، تطابق دادن کلماتی که شما وارد می​کنید با صفحات موجود در اینترنت است. از این رو استفاده از کلماتی که احتمال نمایش آنها در صفحات بیشتر است سبب می​شود که بهترین نتایج را در اختیار داشته باشید. به عنوان مثال بجای اینکه بگوییدسرم درد می​کند ، بگویید سردرد زیرا این کلمه​ای است که در سایت​های پزشکی از آن استفاده می​شود.

امتحان کنید

Search

بیشترین نتیجه با کمترین ورودی

عبارات جستجوی یک یا دو کلمه‌ای ساده معمولاً گسترده‌ترین نتایج را در اختیار شما قرار می‌دهد. ابتدا با عبارات جستجوی کوتاه شروع کنید، سپس با افزودن کلمات بیشتر، نتایج خود را تصحیح کنید.

امتحان کنید

Search  

جستجو با یک عبارت دقیق

برای جستجوی عبارت دقیق به یک ترتیب خاص، علامت​های نقل قول را در اطراف کلمات بگذارید “[هر کلمه​ای]”. به خاطر داشته باشید که جستجو با استفاده از علامت‌های نقل قول​ ممکن است برخی از نتایج مرتبط را شامل نشود. به عنوان مثال، جستجوی “گروه طراحی سایت سئوکار” سبب می​شود به صفحاتی که در آن از گروه طراحی سایت سئوکار نام برده شده است دسترسی نداشته باشید.

امتحان کنید“”طراحی سایت سئوکار”” را جستجو کنید

استفاده از واژه‌های توصیفی

هرچقدر کلمه شما خاص‌تر باشد، احتمال اینکه نتایج مرتبطی پیدا کنید، ییشتر است. از این رو [آهنگ​های زنگ مشهور] نسبت به [صداهای مشهور] بهتر است. به خاطر داشته باشید که حتی اگر کلمه معنای درستی هم داشته باشد، اگر کلمه ای نباشد که اکثر مردم استفاده می‌کنند، ممکن است صفحاتی را که شما می‌خواهید دربرنگیرد.

امتحان کنید

Search

نگران بزرگی و کوچکی حروف نباشید

گوگل

جستجو به بزرگی و کوچکی حروف حساس نیست. جستجوی new york timesنتایجی مشابه جستجوی New York Times خواهد داشت.

امتحان کنید

Search  

جستجو در یک سایت خاص

اگر مطمئن هستید که نتیجه مورد نظر شما در یک سایت یا یک نوع خاص از سایت (org، .edu.) موجود است، قبل از عبارت جستجوی خود :site را وارد کنید. به عنوان مثال: site:ir یا site:seowork.ir.

امتحان کنیدseo video site:seowork.ir” را جستجو کنید

نگران علائم نگارشی نباشید

علائم نگارشی در جستجو نادیده گرفته می​شود. این علائم شامل @#%^*()=[]\ و سایر نویسه‌های ویژه می‌باشد.

امتحان کنید

Search

جستجو بر اساس نوع فایل

با افزودن filetype: و ۳ حرف اختصار فایل، انواع خاصی از فایل را جستجو کنید، مانند PDF، PPT، یا XL.

امتحان کنید

Search

شامل کردن یا نادیده گرفتن کلمه‌ها و نویسه‌ها در جستجوی خود

کلمات و نویسه‌های معمول مانند the، & را در صورتی‌ که در جستجوی شما مهم و ضروری هستند (مثلاً جزئی از نام فیلم یا عنوان کتاب)، با قراردادن در علامت‌های نقل قول “the” هایلایت کنید. همچنین می‌توانید از علامت منها – برای مشخص کردن موارد خاص که نمی‌خواهید در نتایج شما باشند، مانند مواد لازم در دستور تهیه غذا استفاده کنید.

امتحان کنید

Search

یافتن صفحات مرتبط

از عملگر related: برای یافتن صفحاتی با محتوای مشابه استفاده کنید، برای انجام این کار عبارت related: را قبل از آدرس سایت بنویسید. به عنوان مثال، اگر وب سایت مورد علاقه خود را پیدا کردید، برای یافتن سایت​های مشابه، از related:[نشانی اینترنتی] استفاده کنید.

امتحان کنید

Search

یافتن دستور تهیه غذاها

پس از جستجوی یک دستور تهیه یا مواد لازم برای تهیه یک غذا، “دستور تهیه غذاها” را در پانل سمت چپ انتخاب کنید تا بتوانید نتایج دستور تهیه را مشاهده کنید.

امتحان کنید“نودل بروکلی با کره بادام زمینی” را جستجو کنید

جستجوی اعداد در یک محدوده

با جستجوی اقلامی که قیمت آنها در یک محدوده خاص است با گذاشتن زنجیره .. بین مقادیر، در محدوده بودجه خود خرج کنید.

امتحان کنید

Search

تبدیل واحدهای اندازه‌گیری

هرنوع مقیاس را — مانند مایل به کیلومتر یا اونس به لیتر — با نوشتن عدد و واحد اندازه‌گیری تبدیل کنید.

امتحان کنید“مایل به کیلومتر” را جستجو کنید

دریافت زمان

برای مشاهده زمان مکان‌های مختلف دنیا، عبارت time و نام شهر یا کشور را بنویسید.

امتحان کنید“time japan” را جستجو کنید

تبدیل ارزها

با جستجوی [واحد پول ۱] به [واحد پول ۲]، نرخ​های تبدیل ارز کنونی را دریافت کنید.

امتحان کنید“usd in pesos” را جستجو کنید

جستجوی وب
به همه زبان‌ها

در هنگام جستجو، روی گزینه “سایر ابزارهای جستجو” در پانل سمت چپ صفحه نتایج کلیک کنید و سپس “صفحات خارجی ترجمه شده” را انتخاب کنید. این ویژگی بهترین زبانی را انتخاب می‌کند که با استفاده از آن می​توانید نتایجی را که به انگلیسی ترجمه شده‌اند جستجو کرده و ارائه دهید.

امتحان کنید

Search

بررسی آب و هوا

برای دریافت پیش‌بینی وضعیت آب و هوای کنونی یک منطقه‌، weather و بدنبال آن یک کد پستی ایالات متحده یا نام یکی از شهرهای دنیا را تایپ کنید. برای دریافت وضعیت آب و هوای مکان فعلی خود، عبارت weather را به تنهایی وارد کنید.

امتحان کنید“weather chicago” را جستجو کنید

دریافت نرخ‌های کنونی بازار سهام

با تایپ هر نماد سهام در کادر جستجو، نرخ​های کنونی بازار سهام را مشاهده خواهید کرد که به صورت زنده و مستقیم در نتایج جستجو به روز می​شوند. برای مشاهده یک تجزیه و تحلیل دقیق از بازار همراه با جزئیات، از Google Finance، روی پیوند موجود در صفحه نتایج کلیک کنید.

امتحان کنید“GOOG” را جستجو کنید

بررسی امتیازات و برنامه‎های ورزشی

به سادگی و با نوشتن نام تیم یا لیگ در کادر جستجو، امتیازها و برنامه مسابقات تیم​های مورد علاقه خود در NBA، NFL،NHL و MLB را دریافت کنید.

امتحان کنید

Search

جستجو با Goggles

آیا می​خواهید با استفاده از دوربین تلفن همراه خود بجای نوشتن کلمات، در اینترنت جستجو کنید؟ در Android، برنامه Google Goggles خود را باز کنید (در iPhone، برنامه جستجوی Google را باز کرده و Goggles را انتخاب کنید)، از موردی که می​خواهید جستجو کنید یک عکس کوچک بگیرید و منتظر نتایج باشید. نیازی به نوشتن نیست.

ردیابی بسته​های خود

با نوشتن شماره ردیابی به صورت مستقیم در کادر جستجو، بسته​های UPS، FedEx یا USPS خود را ردیابی کنید. وضعیت انتقال بسته در نتایج به شما نشان داده می​شود.

امتحان کنید

Search

دریافت تعاریف

برای دریافت تعریف هر کلمه، عبارت define: را جلوی کلمه بنویسید.

امتحان کنید“define: loquaciousness” را جستجو کنید

جستجو با جستجوی تصویری پیشرفته

از جستجوی تصویری پیشرفته برای یافتن اندازه دقیق، رنگ یا نوع عکس یا طراحی استفاده کنید. با استفاده از ابزارهای موجود در پانل سمت چپ، می​توانید جستجوی خود را فیلتر کنید تا فقط عکس​های دارای چهره، کلیپ هنری، عکس​هایی با وضوح بالا یا تصاویری را که فقط برای استفاده​های تجاری هستند فیلتر کنید.

امتحان کنید“کوه مکینلی” را جستجو کنید

انجام محاسبات

هر معادله ریاضی را در کادر جستجو وارد کنید تا پاسخ شما را محاسبه کنیم.

امتحان کنید“۱۰۰*۳٫۱۴-cos(83)=” را جستجو کنید

مکان‌یابی فعالیت​های زمین‌لرزه

در کادر جستجو عبارت earthquake را بنویسید تا نتایج شما را با توجه به اطلاعات تجزیه و تحلیل جغرافیایی ایالات متحده، زمان، مکان و قدرت زمین لرزه​های اخیر نشان دهد.

امتحان کنید

Search

جستجو بر اساس موقعیت مکانی

یک کد پستی به انتهای هرکدام از جستجوهای مکان، مانند barbecue ribs وارد کنید و نتایجی را دریافت کنید که نزدیک‌ترین رستوران​‌های دارای کباب را همراه با شماره تلفن آنها، نقشه و حتی نظرات مربوط به آن نشان می​دهد. اگر کد پستی خود را وارد نکنید، ممکن است مکان​های نزدیک به شما را پیشنهاد کنیم.

امتحان کنید“barbecue ribs 35201” را جستجو کنید

جستجوی موقعیت‌های مکانی بر اساس کد پستی و کد منطقه

آیا می​خواهید بدانید که یک کد پستی یا کد منطقه در کجا قرار دارد؟ کافی است آن را در کادر جستجو بنویسید.

امتحان کنید

Search

خرید و مقایسه

از پیوند “خرید” در پانل سمت چپ در صفحه نتایج استفاده کرده و محصولات را خریداری کنید، همچنین می‌توانید قیمت‌های موجود در وب را مقایسه کنید.

امتحان کنید

Search

دریافت زمان طلوع/غروب خورشید به وقت محلی

برای مشاهده زمان دقیق طلوع و غروب خورشید در شهرهای سراسر ایالات متحده و جهان، عبارت sunrise یا sunset را قبل از نام شهر بنویسید.

امتحان کنید“sunrise baltimore” را جستجو کنید

پیداکردن کسب و کارهای محلی

برای یافتن یک فروشگاه، رستوران یا سایر کسب و کارها در یک مکان، نوع کسب و کار و موقعیت مکانی را بنویسید تا لیستی از مکان​هایی که در مجاورت شما وجود دارد همراه با نقشه، نظرات و اطلاعات تماس در اختیار شما قرار دهیم. اگر موقعیت مکانی را در جستجوی خود وارد نکنید، فقط مکان​های نزدیک به شما را پیدا می​کنیم.

امتحان کنید

Search

دریافت زمان پخش فیلم​ها

نام یک فیلم یا فقط کلمه “فیلم” را جستجو کنید تا سینماهای نمایش‌دهنده و زمان​های پخش را در منطقه خود ببینید.

امتحان کنید“movie” را جستجو کنید

خواندن کتاب‌های مربوط به دامنه عمومی

نوشتار کامل آثار دامنه​های عمومی مانند موبی دیک را به صورت رایگان و با انتخاب “کتاب​ها” در پانل چپ نتایج جستجوی خود بخوانید.

امتحان کنید

Search

تمرکز در یک محدوده خاص

برای مشخص کردن محدوده عددی خاص، .. و سپس فاصله و بعد اعداد محدوده موردنظر خود را تایپ کنید. به عنوان مثال اگر اتومبیلی با بیش از ۳۰۰ اسب بخار را جستجو می​کنید، اتومبیل‌های “۳۰۰٫٫ horsepower” را جستجو کنید. نمونه‌های دیگر عبارتند از: باتری “۲۲۰٫٫ V” یا “۱٫٫ RPM” یا “۸۰۰۰٫٫ mAh”

امتحان کنید

Search

بررسی برنامه‌ زمانی پروازها

برای دیدن برنامه زمانی‎ پروازها به یا از یک مکان خاص، نوع flights from یاflights to و سپس شهر یا فرودگاه موردنظر خود را تایپ کنید. همچنین می‎توانید باto یا from موقعیت مکانی دیگری را اضافه کنید و برنامه‎های یک مسیر خاص را ببینید.* اطلاعات مربوط به برنامه زمانی پروازها توسط OAG و QuickTrip از طریق Innovata ارائه می​شوند.

امتحان کنید“پروازهای تهران به شیراز” را جستجو کنید

تحقیقات مربوط به وضعیت سلامت

برای دیدن اطلاعات مربوط به یک بیماری شایع یا علایم آن بیماری، آن را در کادر جستجو وارد کنید و ما ابتدای خلاصه‎ای از نظرات یک کارشناس را در اختیار شما قرار می‎دهیم. می‎توانید روی آن کلیک کنید و کل مقاله را بخوانید.

امتحان کنید

Search

بررسی زمان پروازها

اطلاعات مستقیم مربوط به ورود و خروج پروازها در ایالات متحده را تنها با جستجوی نام خطوط هوایی و شماره پرواز مشاهده کنید.

امتحان کنید“frontier 667” را جستجو کنید

دریافت اخبار جهان

هر موضوعی را که می‌خواهید جستجو کرده و سپس روی برگه “اخبار” در پانل سمت چپ کلیک کنید تا نتایج خبری را از منابع موجود در سرتاسر جهان دریافت کنید.

امتحان کنید

Search

جستجوی یک آدرس

برای یافتن هر مکانی بر روی نقشه، نام شهر یا کد پستی را همراه با کلمه [map] بنویسید تا نقشه​ آن مکان را مشاهده کنید. برای مشاهده یک نقشه در Google Maps، روی آن نقشه کلیک کنید.

امتحان کنید“۹۷۲۳۲ map” را جستجو کنید

عبارات مشابه

با قرار دادن علامت ~ بلافاصله در مقابل واژه جستجو، نتایج دارای مترادف را نیز مشاهده خواهید کرد. به عنوان مثال با جستجوی کریسمس ~دستور تهیه دسر، نتایجی برای دسرها، همراه با شکلات، شیرینی و سایر خوراکی​ها نشان می​دهد.

امتحان کنید

Search

جستجوی صوتی

برای جستجوی وب با استفاده از صحبت کردن، روی دکمه میکروفن در کادر جستجوی Google در صفحه اصلی خود کلیک کنید یا دکمه جستجو را در تلفن خود چند ثانیه پایین فشار دهید تا صفحه “اکنون صحبت کنید” فعال شود. جستجوی صوتی برای Android از عملکردهای صوتی موجود در Android نسخه ۲٫۲ (Froyo) و نسخه بالاتر پشتیبانی می​کند.

بررسی اطلاعات عمومی

برای جستجوی واژه​های آماری مانند جمعیت یا نرخ بیکاری، پس از آن نام یک استان، ایالت یا کشور را بنویسید تا اطلاعات فوری را درباره مکان انتخابی خود مستقیماً از اداره آمار ایالات متحده و آمار اداره کار دریافت کنید. از آن قسمت، می​توانید کلیک کرده و نسبت‌ها را در مکان​های مختلف با یکدیگر مقایسه کنید.

امتحان کنید

Search

دریافت اطلاعات تعاملی مالی

برای اینکه نتایج مالی تعاملی داشته باشید، از طریق دستگاه​های iPhone یا Android (نسخه ۲٫۱ یا جدیدتر) به google.com بروید و نماد بازار بورس مورد نظر خود را جستجو کنید. یک نمودار تعاملی را بر روی یک کارت مشاهده می​کنید، می​توانید با ضربه زدن روی دکمه‎های موجود در زیر نمودار، نماها را به تاریخ دیگری جابجا کنید.

مشاهده اطلاعات دارو

نام یک داروی معمولی یا یک دارو با مارک خاص را جستجو کنید تا خلاصه و توصیف آن دارو را به شما نشان دهیم. همچنین می​توانید با کلیک بیشتر به اطلاعاتی درباره عوارض جانبی، مقدار استفاده و احتیاطهای لازم که از طرف مؤسسه​های ملی بهداشتی ارائه می​شوند، دسترسی داشته باشید.

امتحان کنید

Search

Instant در تلفن همراه

Google Instant در تلفن همراه نه تنها پیش‌بینی​ها را نشان می​دهد بلکه با نمایش نتایج واقعی جستجو در حین نوشتن، جستجو را سریعتر می‌کند. نسخه بتا در اکثر تلفن​های iPhone و Android در ایالات متحده آمریکا قابل استفاده است. آن را امتحان کرده و در مرورگر تلفن خود به google.com بروید، روی پیوند “روشن کردن” Google Instant در پایین کادر جستجو کلیک کنید (اگر پیوند “روشن کردن” را مشاهده نمی​کنید، چند لحظه منتظر بمانید و سپس صفحه را بازخوانی کنید).

استفاده از پیش‌نمایش سریع در تلفن همراه

پیش‌نمایش​های سریع Google در تلفن​های همراه برای دستگاه‌های Android (نسخه ۲.۲ و بالاتر) و iOS (نسخه ۴.۰ و بالاتر) به ۳۸ زبان موجود است. این برنامه همانند نسخه پیش‌نمایش‌های سریع ویژه دسک‌تاپ، به شما امکان می‌دهد نتایج جستجوی عکس‌های فوری صفحه وب را با مشاهده مقایسه کنید و به شما کمک می‌کند به سهولت و سرعت بیشتری نتیجه درست را انتخاب کنید.

جستجو بر اساس موقعیت مکانی

اگر می​خواهید مکان​های سرو سوشی در مجاورت خود را پیدا کنید، با استفاده از گوشی تلفن هوشمند خود به Google.com بروید و بنویسید “sushi”. درصورت به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی خود با Google، کسب و کارهای نزدیک به مکان کنونی خود را دریافت خواهید کرد. اگر می​خواهید در مکان دیگری جستجو کنید، مکان را در عبارت جستجو مشخص کنید، مانند پیتزا در یوسف‌آباد.

دریافت وضعیت آب و هوای تعاملی

برای مشاهده نتایج جدید جستجوی آب و هوا که به شما امکان می​دهد تا با نتایج به‌دست آمده بازی کنید، کافیست از طریق دستگاه iPhone یا Android خود به google.com بروید و آب و هوا را جستجو کنید.

______________________________________

منبع:  ژرفای جستجو

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!