download 17

ساختار وب سایت

برای سئو سایت و بهینه سازی حرفه ای سایت ساختار سایت و سازماندهی معماری سایت، یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که باید به آن توجه کنید , وجود ناوبری یا منو های مناسب یکی از مهم ترین قسمت هایی است که ربات های سایت وقتی وارد سایت می شوند با آن روبه رو می شوند.این امر برای کاربران نیز مهم است تا با استفاده از لینک های پیمایش یا همان منو به ساختار سایت دسترسی داشته باشند و بتوانند بین صفحات داخلی آن جابجا شوند.

موتورهای جستجو برای پیدا کردن صفحات سایت از طریق یک ساختار لینک وارد سایت می شوند . اگر معماری سایت شما یا همان ساختار سایت به خوبی پیاده شود سایت شما به خوبی توسط ربات های گوگل خزیده می شود، تمام صفحات و زیرصفحه توسط خزنده موتور جستجو پیمایش شده و ایندکس می شود. همچنین یک قانون به اسم سه کلیک وجود دارد که به این نکته اشاره دارد که محتوای صفحات داخلی سایت نهایتا باید با سه کلیک در اختیار کاربران قرار بگیرید.

وجود کلمه ی کلیدی در URL یا آدرس 

در سئو سایت و سئو وب سایت ممکن است سئو کاران یک صفحه را برای چند کلمه ی کلیدی بهینه کنند , اما بنا به گفته متخصصان سئو بهترین حالت سئو کردن یک صفحه از سایت سئو کردن آن صفحه برای یک کلمه ی کلیدی اصلی است بهترین راه این است که تمرکز روی یک عبارت کلمه کلیدی باشد و آن کلمه ی کلیدی نیز در حد امکان در آدرس صفحه وجود داشته باشد اگر زبان سایت شما فارسی است و آدرس های شما انگلیسی هستند بهتر است از معادل لاتین کلمه ی کلیدی استفاده کنید.

بهینه بودن آدرس ها

در سئو سایت و بهینه کردن سئو وب سایت دو نوع  آدرس دهی برای صفحات سایت وجود دارد استاتیک و پویا :

نمونه آدرس یا لینک استاتیک:

your-domain-name.com/category/the-best-seo-practices

نمونه آدرس یا لینک پویا:

your-domain-name.com/category/?p=028705

در حالی که موتورهای جستجو به راحتی می توانید هر دو URL را درک کنند، اما برای انسان و مخاطبان سایت URL های پویا کاملا ناخوانا هستند. پس توصیه می شود حتما آدرس های خود را از نوع استاتیک ایجاد کنید. وردپرس از هر دو نوع آدرس پشتیبانی می کند.

کوتاه نگه داشتن آدرس ها

در سئو کردن سایت کوتاه بودن آدرس ها برای خزنده ها بسیار مهم است علاوه برآن بازدید کننده باید قادر به درک سایت در یک نگاه باشد اگر نوع آدرس های خود را استاتیک انتخاب کنید به راحتی می توانید آدرس های کوتاه و مفید برای صفحاتتان تولید کنید، این کار کمک بزرگی به درک صفحه توسط خزنده ها و کاربران می کند اما بدون شک درک آدرس صفحات تا حدودی برای انسان سخت است , پس هر چقدر می توانید آدرس های کوتاه و مفید ایجاد کنیدتا سئو وب سایت شما بهبود پیدا کند.

ایجاد عنوان جذاب و شیرین

در سئو سایت عناوین صفحات بزرگترین محرک ها هستند عنوان اولین چیز ی است که توسط کاربر خوانده می شود , اگر عنوان سایت بتواند در همان لحظه کاربر را قانع کند کاربر روی عنوان صفحه کلیک می کند و وارد سایت شما می شود. یک عنوان کوتاه و مفید می تواند تا حدی جذاب نوشته شود که کل فعالیت سایت شما را خلاصه کند . عناوین اولین قسمت از محتوا هستند که در موتورهای جستجو به نمایش در می آیند و مخاطب را هدف قرار می دهند. و این یعنی عنوان صفحات به نوعی با کاربران صحبت می کنند شما باید دقیقا عناوین را طوری در نظر بگیرید که کاربران با آن ها راحت باشند و سریع آن ها را درک کنند.

وجود کلمه کلیدی در عنوان

زمانی که محتوای جدید را منتشر می کنید یا در حال تدوین آن هستید حتما بخاطر داشته باشید که کلمه کلیدی را در عنوان ذکر کنید و حتما تا جایی که امکان دارد از کلمه ی کلیدی همراه با محرک ها استفاده کنید تا نتیجه ی بهتری در سئو وب سایت کسب کنید.

استفاده بهینه از متای توضیحات

برای بهینه تر کردن سئو سایت بهتر است از متای توضیحات به صورت توصیفی استفاده شود بهترین پیشنهاد استفاده از اسم برند در این بخش است.شرح متا یک پاراگراف کوتاه است که تحت یک تگ عنوان در SERP نمایش داده می شود . متا توضیحات به شما  فرصتی می دهد برای معرفی نام تجاری خود قبل از اینکه آن را جستجو کنند یا در مورد آن اطلاعاتی داشته باشند .طول بهینه برای متا توضیحات بین 150-160 کاراکتر است.

ویژگی ALT برای تصاویر سایت

در سئو سایت و بهینه سازی سئو وب سایت تصاویر نقش مهمی دارند و استفاده از تصاویر به بهبود رتبه یک صفحه کمک می کند همچنین در نتایج جستجو تصاویر نیز قابل نمایش هستند.موتورهای جستجو تصاویر را نمی خوانند، بله موتورهای جستجو به جای آنها به متن ALT توجه می کنند این متن یک توصیف مختصر در مورد تصویر است . شما باید یک ویژگی ALT  برای تصاویر جهت کمک به خزنده موتور جستجو برای بهتر درک کردن صفحات در نظر بگیرید. البته،بهترین پیشنهاد این است که در توصیف تصویر استفاده شده در صفحه نیز از کلمه کلیدی استفاده کنید . از هر سیستم مدیریت محتوایی که استفاده کنید هر بار که تصویری را روی سایت آپلود کنید شانس بهینه کردن ان برای موتورهای جستجو را دارید پس این فرصت را از دست ندهید.

یافتن کلمات کلیدی مناسب

سئو سایت بطور مستقیم با کلمات کلیدی ارتباط دارد و نمی توان سئو وب سایت را بدون در نظر گرفتن کلمات کلیدی انجام داد.اما چه کلمه ای به درد شما می خورد ؟ شما باید کلمات کلیدی مرتبط به حوزه ی فعالیت خود را پیدا کنید و در سئو وب سایت آن ها را بهینه کنید تا بتوانید ورودی خود را از موتورهای جستجو افزایش دهید. کلمات کلیدی یک استراتژی حرفه ای برای حضور در موتورهای جستجو می باشند , آنچه کاربران در باکس جستجو وارد می کنند سرنخ هایی هستند که شما می توانید با استفاده از آن ها خودتان را به کاربران نشان دهید. پس یک لیست از کلمات کلیدی درست کنید و سئو وب سایت را شروع کنید تا شاهد افزایش ورودی از گوگل باشید.بهتریت و رایج ترین راه تحقیق کلمه کلید ابزار گوگل ادوردز است  این ابزار رایگان در دسترس هر کسی می باشد به شرطی که یک حساب Google AdWords، داشته باشد. هنگامی که اکانت خود را در این سرویس ایجاد کردید می توانید شروع به تحقیق کلمات کلیدی کنید. مهم ترین کار شما در این مرحله این است که مرتبط ترین و مناسب ترین کلمات کلید را برای سئو سایت و بهینه کردن سایت انتخاب کنید آن ها را لیست کنید و شروع به سئو کردن سایت نمائید. کلماتی که در بین کاربران محبوبیت بالایی دارند تعداد جستجوی ماهانه ی زیادی دارند داراند که می توانند برای بهینه سازی مناسب باشند.

download 16

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!