تاریخچه الگوریتم کبوتر یا  pigeon-algorithm:

الگوریتم pigeon-algorithm در ۲۰ آگوست ۲۰۱۳ میلادی توسط موتور جستجوگر گوگل راه اندازی شد. ثاثیرگذاری بالای این الگوریتم در نتایج جستجوی گوگل مثال زدنی بود.

آپدیت اولیه این الگوریتم ابتدا توسط مجله Search Engine Land ارائه گردید.

این الگوریتم از خود موتور جستجوی گوگل جهت ارائه آپدیت اولیه اطلاعات زیادی کسب کرد.

الگوریتم کبوتر بر این اساس طراحی شد تا الگوی جستجوی محلی گوگل را به الگوی جستجوی وب آن ارتباط داده و بر مبنای مسافت کاربر تا مکان ها ، تغییراتی را در رتبه بندی ها انجام دهد.

از زمان معرفی این الگوریتم تا امروز تغییراتی در نمایش مکان های گوگل در SERP ( صفحه نتایج گوگل ) ایجاد شده است.

امروزه نتایج مکان های گوگل به صورت لیست سه تایی از مکان های مشخص می آید. این نتایج در بالای نتایج جستجو به صورت لیستی نمایش داده می شود.

هدف شرکت گوگل از راه اندازی الگوریتم کبوتر چه بوده است؟

مهم ترین ماموریت سازمان گوگل، کسب رضایت کاربرانش است؛ زیرا تمام درآمد گوگل از طریق تبلیغات و جستجو به دست می آید و باید افراد را در کنار خود نگه دارد.

هدف شرکت گوگل این است که افراد به بهترین نتیجه دست پیدا کنند. گوگل دوست دارد که عالی ترین گزینه را به کاربر خودش نشان دهد و همواره رضایت کاربران خود را به دست بیاورد. الگوریتم هایی که برای وب سایتها طراحی می شوند، به این منظور طراحی می شوند که سایتها با بهترین امکانات و نتایج را در رتبه های بالاتر قرار دهد. سایتهایی که خوب سئو شده باشند و کاربران، تجربه خوبی از بازدید آن داشته باشند، در رتبه های بالاتر گوگل قرار می گیرد.

مطمئنا این الگوریتم در درجه اول به نفع کاربران بوده ، زیرا به جواب های دقیق تر و بهتری دست پیدا می کنند.

اما در مورد کسب و کارهای اینترنتی نظرات متفاوت است ، برخی وب مسترها معتقدند این الگوریتم به ضرر کسب و کار آن ها بوده است و برخی دیگر معتقدند بعد از معرفی این الگوریتم ، کسب و کارشان بهتر شده است.

اصولا وقتی گوگل از الگوریتم های جدید رونمایی می کند ، برخی از سایت ها متضرر می شوند و برخی دیگر از سایت ها ، رتبه خود را در نتایج جستجو بهبود می بخشند ، اما تحقیقاتی که بعد از معرفی الگوریتم کبوتر صورت گرفته است ، نشان داده است که به طور متوسط ، میزان بازدید سایت ها کمتر شده است ولی نرخ تبدیل آن ها افزایش داشته است.

برای مثال ممکن است تا قبل از معرفی الگوریتم کبوتر ، از هر ۱۰۰ نفری که از سایت شما بازدید می کردند ، ۲۰ نفر اقدام به خرید محصولات سایت شما می کردند ولی بعد از معرفی این الگوریتم تعداد بازدید سایت شما در روز به ۷۰ نفر کاهش پیدا می کند ولی تعداد نفراتی که اقدام به خرید محصولات سایت شما می کنند از ۲۰ نفر به ۳۰ نفر افزایش می یابد و این یعنی افزایش نرخ تبدیل سایت !

الگوریتم کبوتر هم مانند دیگر الگوریتم های امتیاز دهی گوگل مثل پاندا ، پنگوئن ، rankbrain و …. بعد از معرفی ، تغییرات زیادی را در نتایج موتورهای جستجو ایجاد کرد.

این تغییرات در برخی موارد برای سایت ها موثر بوده و در برخی موارد هم به ضرر بعضی از سایت ها بوده است.

چیزی که مشخص است این است که این الگوریتم ، فرصت مناسبی را برای کسب و کار های محلی فراهم کرده است.

اگر شما هم می خواهید کسب و کار محلی خود را گسترش دهید و موجب افزایش رنک سایت خود شوید ، باید بیشتر به سئوی محلی توجه کنید ، و با رعایت نکات گفته شده در این مقاله از جمله سایت هایی باشید که با استفاده از این الگوریتم ، کسب و کار خود را گسترش داده اید

چگونه می توان با استفاده از الگوریتم کبوتر گوگل، سئوی سایت خود را بهبود داد؟

برای اینکه بتوانید با استفاده از الگوریتم کبوتر، سایت خود را بهینه تر کنید، باید کارهای زیر را انجام دهید:

  • مکان کسب و کار خود را صادقانه و به صورت دقیق روی نقشه گوگل مشخص کنید.
  • علاوه بر تمرکز روی الگوریتم کبوتر، تمام اصول مهم برای سئوی سایت را رعایت کنید.
  • هوشمندانه لینک سازی کنید، محتوای جذاب تولید کنید و کاری کنید که اعتبار سایت شما بیشتر شود. این موضوع روی رتبه طبیعی و محلی سایت شما تاثیر می گذارد.
  • از فضای کار خود عکس بگیرید و در شبکه های اجتماعی با هشتگ مناسب منتشر کنید. لینک شبکه های اجتماعی را در وب سایت خود نیز قرار دهید.
  • در عنوان سایت خود، مکان خود را ذکر کنید.
  • اگر می خواهید به خوبی در جستجوهای محلی حضور داشته باشید، ویدئو، عکس و متنهایی تهیه کنید که با مکان کسب و کار شما در ارتباط هستند.
  • خدمات خود را بهتر کنید و سعی کنید که بازخوردهای مثبتی به دست بیاورید.
  • با حذف محتواهای تکراری و قدیمی، میزان حضور کاربران در سایت را افزایش دهید.
  • اگر می خواهید جزو نتایج سئوی محلی باشید و اصول الگوریتم کبوتر را به خوبی رعایت کنید، کاری کنید که هیچگونه تخلفی از سایت شما سر نزند. استفاده از ترفندهای نادرست و تخلف، به سئوی سایت شما بسیار آسیب می زند.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

SEOآموزش سئوبازاریابی اینترنتیبروزرسانی هابک لینکبهینه سازی سایتبهینه سازی وب سایت seoبهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوسئوسئوکار حرفه ایسئوکار وب سایتکسب و کار آنلاینهاست

افزایش رنک سایتالگوریتم کبوتربهینه سازی وب سایتسئوسئوسایتسئوکارسئوکار حرفه ای سیروتا

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!