چگونه به گوگل بگوییم که مطلب جدیدی در سایت ما اضافه شده است و گوگل آن را ایندکس کند. این موضوع می تواند از چند جهت حائز اهمیت باشد:

  • اگر مطلب ما مرتبط با یک موضوع در همان روز باشد و به صورت خبری باشد بنابراین سرعت ایندکس شدن آن اهمیت زیادی دارد.
  • با توجه به اینکه گوگل با مطالب کپی شده مبارزه می کند، اگر شخص دیگری مطلب سایت ما را کپی کند و گوگل مطلب فوق را اول در سایت او ایندکس کند تصور میکند که مطلب ما کپی شده است و ما نمره منفی میگیریم.
  • نرخ بروزرسانی خزنده گوگل بر اساس نرخ ورود اطلاعات سایت ما تغییر می کند و اگر فرکانس ورود اطلاعات در سایت ما منظم نباشد ممکن است ایندکس شدن صفحه ما زمان زیادی طول بکشد.

راه حل:

برای حل این موضوع در گذشته گوگل سرویسی به نام Ping را ارائه کرده بود که مخصوص وبلاگ ها بود، هر وبلاگ پس از اینکه اطلاعات جدیدی در خود قرار می داد با استفاده از پینگ به گوگل اعلام می کرد که اطلاعات جدیدی به سایتش اضافه شده است. پس از مدتی گوگل سرویس فوق را غیر فعال کرد.

در حال حاضر راه حل موجود استفاده از نقشه گوگل است، نقشه گوگل به سایت شما این امکان را می دهد که به گوگل اعلام کند چه مطالبی دارد و هر مطلب را در چه زمانی بروزرسانی کرده است. بنابراین اگر شما مطلبی را ویرایش کنید و یا مطلب جدیدی اضافه کنید گوگل متوجه خواهد شد.

چگونه به گوگل بگوییم
چگونه به گوگل بگوییم

البته گوگل در آن واحد نقشه سایت را چک نمی کند بلکه تاخیر دارد، اگر بخواهید که نقشه سایت گوگل شما به سرعت چک شود کافیست پس از وارد کردن مطالب وارد اکانات google webmaster tools خود شده و از آنجا در بخش site map بروید و نقشه سایت مورد نظر را انتخاب کنید. سپس آن را refresh کنید. با این روش گوگل به سرعت متوجه خواهد شد که یک صفحه جدید در سایت شما اضافه شده است و در اولین فرصت آن را خزش خواهد کرد.

نکته :

فرکانش خزش خزنده گوگل کاملا بستگی به فرکانس بروزسانی اطلاعات در سایت شما و همچنین سرعت لود شدن صفحات سایت شما دارد.

شما اولین دیدگاه این مطلب را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *