images 2019 12 10T061855.778

سایت چندزبانه:سایت چندزبانه سایتی است که بسته به زبان کاربر، می‌تواند محتوای نوشته شده به زبان او را در اختیارش قرار دهد. تشخیص زبان کاربر هنگامی که به صفحه اصلی سایت مراجعه می‌کند با چند روش قابل تشخیص است:

  1. زبان اعلام شده توسط مرورگر
  2. حدس زدن زبان کاربر بر اساس IP
  3. تعیین زبان کاربر بر اساس مختصات جغرافیایی کاربر
  4. پرسش از کاربر در مورد زبان مورد نظر او

علاوه بر این یک سایت چندزبانه باید توانایی داشته باشد تا اطلاعات لازم برای تعیین زبان سایت را در اختیار گوگل قرار دهد. زیرا گوگل ممکن است پیش از هدایت کاربر به سایت، زبان اون را بداند و بخواهد کاربر را به صفحات مناسب او هدایت نماید.

سئو سایت چند زبانه:

سئو چند زبانه یعنی معرفی محتوای بهینه شده به چند زبان در مکان های مختلف.

شما باید یک استراتژی چند زبانه داشته باشید. زیرا به دست آوردن یک رتبه بندی در بازار درست آن، کار راحتی نیست. به همین خاطر باید بهینه سازی سئو چند زبانه انجام دهید تا بتوانید تمام اصول و قواعد سئو را در همه زبان ها پیاده سازی کنید.

تاثیر چند زبانه بودن سایت در سئو

شما می خواهید سایت شما در گوگل نمایش داده شود. برای این کار محتوای خود را به زبان خودتان بهینه می کنید. با این حال شاید تمایل داشته باشید به مخاطبان خارج از کشور خود نیز دست پیدا کنید. این مخاطبان هم می توانند شبیه هم باشند و هم می توانند مخالف هم باشند. این برای شما یک فرصت است. آنها از این نظر که ممکن است نیاز های یکسانی داشته داشته باشند به هم شبیه هستند و از این نظر که زبان متفاوتی دارند با یکدیگر فرق داشته باشند. وقتی شما سایت خود را به چند زبان می نویسید و برای مناطق مختلف هدف گذاری می کنید سه مزیت به دست می آورید:

  •  مخاطبان خود را افزایش می دهید.
  •  می توانید برای یک منطقه خاص به رتبه بندی بهتری دست پیدا کنید.
  •  موتور های جستجو به قدرت و اهمیت سایت شما پی خواهد برد.

سئو تماما در رابطه با برآورده کردن نیازهای کاربران است. در این بین سئو چند زبانه کار دشواری است و می تواند رتبه بندی شما را کاهش دهد. به همین منظور شما باید بدانید چه کار می کنید.

ایجاد یک وب سایت چند زبانه موفق مستلزم صرف وقت و منابع است . برای اینکه در این راه موفق شوید باید اقدامات زیر را انجام دهید:

1. از سیستم مدیریت محتوا (CMS) مناسب استفاده کنید.
2. تحقیقات خود را در زمینه کلمات کلیدی مکان مورد نظر و کلماتی که دارای بار رقابتی کم اما حجم جستجوی بالا هستند کامل کنید.
3. یک نسخه ترجمه شده از وب سایت خود که شامل حداقل صفحات وبلاگ شما باشد ایجاد کنید.
4. از طریق استراتژیک سازی لینک های چندزبانه خود را توسعه دهید.

ساختار نشانی سایت‌های چندزبانه

اگر محدودیت‌های فنی را نادیده بگیریم، طراحی ساختار نشانی سایت چندزبانه می‌تواند به چند شکل انجام شود:

  1. هر زبان در یک دامنه
  2. هر زبان در یک زیردامنه
  3. هر زبان در یک زیرشاخه
  4. هر زبان با استفاده از Query String
  5. هر زبان با استفاده از Cookie

به جز مورد آخر که تعیین زبان سایت با استفاده از Cookie انجام می‌شود، بقیه روش‌ها هر یک در شرایطی ممکن است بهترین روش باشند، روش آخر به دلیل ایجاد مشکلات در سئو و استفاده کاربر، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

با توجه به اصول کلی سئو، شاید استفاده از زیرشاخه برای هر زبان بهترین گزینه به حساب آید.

همچنین ایجاد سایت با پسوندهای منطقه‌ای مثل ir و us برای زبان‌های مختلف شاید گزینه‌ای مناسب برای سایت‌های بسیار بزرگ باشد. مانند کاری که گوگل به انجام می‌رساند. google.fr، google.co.uk و …

 

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!