download 51

۱. انکر تکست ها را فقط کلمه کلیدی صفحه مقصد در نظر نگیرید.

ابتدا سئوکار ها برای لینک سازی های خود تنها با انکر تکست کلمه کلیدی بک لینک می گرفتند؛ دلیل این کار هم این بود که قصد داشتند صفحه مورد لینک سازی را با آن کلمه سئو کنند و در واقع رتبه آن را افزایش دهند.

اما امروز این نوع لینک سازی ها براحتی توسط گوگل شناسایی شده و مورد جریمه واقع می شود. از این رو میبایست در انتخاب انکر تکست، این موضوع را در نظر بگیریم که بطور متعادل انکر تکست کلمه کلیدی را بکار ببریم که برای گوگل حساسیت ایجاد نشود.

برای جلوگیری از حساسیت گوگل نسبت به انکر تکست مد نظرتان می توانید از تکنیک long tail keywords استفاده نمائید. Long tail در معنای لغوی به “دم دراز” اطلاق میابد و منظور آن در مباحث سئو،کلمات طولانی با جان و پایه ی کلمه کلیدی هدف است.

۲. انکر تکست را عبارات مترادف با کلمه کلیدی مقصد انتخاب کنید.

این کار باعث می شود از نظر معنایی هم بتوانید بهینه سازی درستی داشته باشید.

میدانیم که گوگل توانایی واکشی معنایی محتوا را دارد و از یک کلمه میتواند مترادف های آن را هم شناسایی کند و ارتقائ رتبه در آن کلمات را برای صفحه مربوطه به دنبال بیاورد.

از این رو بهتر است برای حرفه ای تر کردن انکر تکست ها با کلمات مترادف کلید واژه اصلی هم لینک سازی کنیم.

این مقوله تکنیکی است که کمتر کسی کاربرد مثبت آن را می داند. به طور مثال اگر قصد دارید کلمه هدف خود را “سئو” انتخاب کنید و به دنبال کلمات مترادف یا synonym keywords هستید می توانید از کلمه “بهینه سازی سایت” استفاده کنید.

در نظر داشته باشید این اصل برای موتور جستجو امری بسیار معقول است و با این روند لینک سازی وبسایت شما در حالتی متعادل قرار خواهد گرفت.

۳. انکر تکست را در پاره ای از اوقات اسم برند در نظر بگیرید

این کار فضای ارگانیک تری برای لینک سازی شما ایجاد می کند.

پیرو صحبت های قبل نیاز داریم که انکر تکست های متنوع به صفحه بدهیم؛ یکی از انکر تکست های بسیار تاثیر گذار و مفید در لینک سازی، بکار بردن اسم برند است که هم موجب یونیک تر شدن لینک شما می شود و هم قدرت برند شنا را در سایت افزایش می دهد؛ بعلاوه که روشی خوب برای ایجاد تنوع هم به حساب می آید.

این امتیاز را هم اضافه کنید که با قرار دادن نام برند شما به عنوان انکر تکست،جدای از کلماتی که برای سئو در نظر دارید، برای گوگل “حساسیت مثبت” برای نام برند خود ایجاد خواهید کرد. به این موضوع اساسا brand popularity گفته می شود و هدف از آن دوستی با موتور جستجو می باشد! اما از چه جهت؟!

فرض کنید که شغل شما سئو است و تا کنون در این زمینه قدرتمند عمل کرده اید! پس از مدتی شرکتی بسیار بزرگ و برند به واسطه سوابق خوبتان به شما پیشنهاد کاری می دهد و شما را به عنوان یک سئو کار حرفه ای می شناسد.

پس از مراودات کاری بسیار خودتان را با اسم شخصیتان معرفی می کنید و آن شرکت معتبر به جای آن که شما را سئو کار حرفه ای بشناسد، شما را با نام شخصیتان خطاب کند. در این صورت در فضای کسب و کارتان هرکسی اسم شما را بیاورد همه می دانند که درباره یک سئوکار حرفه ای صحبت شده است. پس هم خدماتتان بیشتر به چشم می آید و هم شما فردی معتبر شناخته خواهید شد.

۴. انکرتکست را در برخی صفحات url صفحه در نظر بگیرید!

آدرس صفحه یا همان url یکی دیگر از انکرتکست هایی است که اگر قرار باشد لینک بطور ارگانیک ایجاد شود، از آن بسیار استفاده می شود. مثل اعلام منابع در پایین مقالات

با توجه به این موضوع ما هم برای ایجاد فضایی ارگانیک تر در لینک سازی خود، سعی می کنیم گاهی با url صفحه به آن لینک بدهیم.

۵. استفاده از انکر تکست های بلند تر و دنباله دار

این هم نوعی تکنیک جالب برای انتخاب انکر تکست است که از عبارات طولانی تر استفاده شود و داخل آن عبارات کلمه کلیدی یا مترادف آن گنجانده شود. انکرتکست های بلند یا long tains می تواند :

  • کلمه کلیدی اصلی + منطقه ای که در آن فعالیت می کنید باشد مانند: سئو در رشت
  • به کار بردن کلماتی مثل “خدمات” + کلمه کلیدی اصلی + منطقه ای که در آن فعالیت می کنید باشد مانند :خدمات سئو در رشت
  • آبه کار بردن کلماتی مثل “خدمات”+مترادف کلمه کلیدی اصلی+ منطقه ای که در آن فعالیت می کنید باشد مانند : خدمات بهینه سازی وبسایت در رشت و …

همچنین می توانید از کلماتی مانند “ارزان” ، “حرفه ای” ، “فوری” ، “تضمینی” و کلماتی مانند آن لا به لای کلماتتان استفاده کنید. این کلمات به طول و درازای انکرتکستتان کمک شایانی خواهد کرد؛ گوگل هم توجه ویژه ای به این انکرتکست ها دارد و نرخ کلیک روی آن ها مطلوب تر است.

images 47

۶. انکر تکست های خود را با رنگی متفاوت از تکست عادی صفحه نمایش دهید

این کار باعث می شود ماهیت لینک بودن آن قابل شناسایی باشد. لینک های شما می بایست دیده شوند؛ به وضوح و قابل تشخیص!

از این رو پیشنهاد می شود انکر تکست ها رنگی متفاوت با رنگ متون عادی سایت داشته باشند. دقت کنید که در این کار سلیقه به خرج دهید و یا گاهی لازم است از تئوری روانشناسی رنگ ها کمی مطلع باشید.

برای شروع باید بدانید که وقتی می خواهید کاربر را هیجانی کنید تا از خدماتتان استفاده کند رنگ قرمز این کار را برایتان انجام خواهد داد، وقتی می خواهید کاربر به ارامش برسد از او سوالاتی با رنگ سبز بپرسید! حالا توجه کنید که ترکیبی از این استراتژی را در رنگ آمیزی کلمات به کار ببرید.

به طور مثال در ابتدای متن به کاربر آرامش و حس اطمینان داده و در پایان با رنگ قرمز او را هیجانی کنید تا با شما تماس بگیرد و یا از خدماتتان استفاده کند.

۷. انکرتکست های تحریک کننده مرتبط با کلمه کلیدی مقصد

استفاده از عبارات تحریک کننده برای انکر تکست، باعث می شود نرخ کلیک بر روی لینک ها بیشتر شود و این موضوعی بسیار مهم در کیفیت لینک های شماست.

بخصوص این مورد در لینک سازی های داخلی مزایای بیشتری دارد. در این خصوص می توانید از کلمات امری به نحوی دوستانه استفاده کنید.

۸. انکر تکست ها را تغییر ندهید.

به هیچ وجه انکر تکست های خود را تغییر ندهید. حتی اگر از آن ها راضی نبودید و مشکلات زیادی در آن ها وجود داشت، سعی کنید با ایجاد لینک های جدید قدرت و تعادل بهتری به صفحات خود بدهید و اصلا اقدام به تغییر انکر تکست های قدیمی نکنید.

این کار اگر زیاد انجام شود باعث می شود صفحه مورد لینک سازی شامل جریمه گوگل شود. توجه داشته باشید که انکر تکست ها معرف صفحاتی هستند که به آن ها لینک شده اند! آیا اگر دوستی به نام سیاوش داشته باشید دوست دارید او را به نام حمید صدا کنید؟!قاعدتا خیر!

۹.تصاویر مورد لینک سازی

تصاویری که با آن ها لینک سازی می کنید، دو گزینه برای معرفی لینک دارند که یکی عنوان تصویر (title) و دیگری متن جایگزین تصویر (alt) می باشد.

پس سعی شود این دو مورد برای تصاویر لینکی حتما در نظر گرفته شود. زیرا عنوان و متن جایگزین نقش انکر تکست برای لینک های تصویری را ایفا می کنند.

۱۰. انکر تکست های انگلیسی

زبان انگلیسی قابل فهم ترین زبان برای گوگل است از این رو می توانیم از معادل انگلیسی کلمات کلیدی خود هم برای یک لینک سازی موفق بهره ببریم.بدین ترتیب با گوگل با زبان خودش صحبت خواهید کرد و چه چیزی بهتر از این؟!

پس گاها میتوانید با استفاده از اصطلاحات و عبارات انگلیسی هم تنوع جالبی در انکرتکس های خود به وجود آورید و البته اینکه کمی هم در دیدگان موتور جستجو خود نمایی کنید 

download 50

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!