seo

اهداف سئو


سئو OFF PAGE ( سئو خارجی ) چیست؟

آموزش سئو خارجی سایت
آموزش سئو خارجی سایت

سئو OFF PAGE ( سئو خارجی ) چیست؟ آف پیج سئو یا سئو خارجی موتورهای جست و جو گر ، تکنیک هایی هستند که موقعیت وب سایت شما را در نتایج جست و جوی موتورهای جست و جو (SERPS) بهبود می بخشند. بسیاری از متخصصان سئوی OFF PAGE را با لینک ساختن و ارجاعات این چنینی یکسان می دانند ، اما فقط این مسئله را شامل نمی شود . به طور کلی سئو خارجی متد های موثری در بهینه سازی سایت هستند که ورای طراحی سایت ، به بهتر شدن رتبه ی سایت شما در نتایج جست و جو ها کمک می کنند . برای شروع ، مروری بر توضیحات کلید واژه های بحث مفید خواهد بود .

سئو به چه معناست؟ سئو یا بهینه سازی موتورهای جست و جو گر ، اصطلاحی است که به مجموعه ای روند هایی گفته می شود که منجر به بهینه شدن وب سایت شما در نتایج جست و جوی موتورهای جست و جو گر می شود . اهمیت سئو از دو جهت است . نه تنها باعث می شود که بازدیدکنندگان با کیفیت و درخور حوزه کاری شما به وب سایتتان بیایند بلکه اعتبار سایت شما را زیاد می کند و همچنین باعث می شود برند شما در ذهن ها بماند . موتورهای جست و جو گر با استفاده از الگوریتم های پیچیده تشخیص می دهند که صفحات از چه چیزی تشکیل شده اند . با انجام تکنیک های سئو ، آنها سایت شما را بهتر می فهمند و از جزئیاتش راحت تر با خبر می شوند .

سئو دو استراتژی اصلی دارد : ON PAGE SEO و OFF PAGE SEO . مفهوم بهینه سازی on page همان تنظیماتی است که شما درون سایت خودتان اعمال می کنید تا بهبود یابد . برخی تکنیک های سئوی درون صفحه ای عبارتند از :
بهینه سازی عناوین و توضیحاتساختارهای URL مناسبابزار مناسب برای کاربران جهت گشت و گذار در سایتتان مثل BREADCRUMB و USER SITE MAPSبهینه سازی لینک های داخلیرعایت فرمت های نوشتاری بهینه شده ی محتوایتان مثل H1 , H2 , BOLD , …بهینه سازی تصاویر مثل اندازه عکس ها ، اسم ها و آلت تگ ها و …صفحات ۴۰۴ کاربرپسندبارگذاری سریع صفحاتمحتوای تازه و با کیفیت عالیلینک های بیرونی که لینک خراب یا اصطلاحا شکسته نباشد یا به سایت های نا مناسب ارجاع ندهند.

معنای بهینه سازی off page برخلاف سئوی درون صفحه ای شامل ایجاد تغییرات خارج از مرزهای وب سایت شما است . مهم ترین آنها ساختن مجموعه لینک ها ، پرداختن به شبکه های اجتماعی و … است که در کنار اینها دیگر تکنیک های سئو خارجی هم دیده می شود. در ادامه به بررسی بیشتر معنای سئو خارجی می پردازیم اما ابتدا اجازه دهید اهمیت سئو خارجی را مرور کنیم .
مزایا و دستاوردهای سئو خارجی یا off page

موتورهای جست و جو گر برای دهه ها سعی کرده اند تا بهترین نتایج مرتبط با کلمات دلخواه را در صفحات خود نمایش دهند . برای این کار معیار آنها رعایت سئوی درون صفحه ای هر سایت بود و میزان کیفیت آن ، بهینه سازی خارج صفحه ای . off page seo به شکل صحیح به آنها می فهماند که دنیا ( به عبارت بهتر کاربران و دیگر وب سایت ها ) سایت شما را چگونه ادراک و دریافت می کنند . وبسایتی که مفید و به درد بخور است به احتمال زیاد به تعداد دفعات بیشتری به آن ارجاع داده می شود و در حوزه های مربوطه از آن سایت و مطالبش نقل قول بسیار می شود .
کاربرد های off site seo برای وبمستر ها چیست ؟

یکی از استراتژی های موفق به کاربرده شده در بهینه سازی سایت که موضوع این نوشتار است ( بهینه سازی خارجی ) به دارندگان سایت ها و صاحبان صفحات اینترنتی این فاکتورها را ارائه می دهد :
بهینه سازی در رتبه بندی : وب سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جست و جو ، رتبه ی بهتری می گیرد و این بدین معناست که ترافیک بیشتری یه سایت شما می آید .بهینه سازی در رتبه بندی صفحات : page rank یا رده بندی صفحات عددی بین ۰ تا ۱۰ است که اهمیت یک وبسایت را در نظر گوگل مشخص می کند . این سیستمی است که توسط لری پیج ( یکی از پایه گذاران گوگل ) ایجاد شده و یکی از مهم ترین دلایلی است که گوگل توانسته به کمک آن مرتبط ترین نتایج کلمات جست و جو شده را پیدا کند . البته باید اضافه شود که رده بندی صفحه ، امروزه یکی از ۲۵۰ عامل رده بندی سایت ها برای گوگل است .ارائه و نمایش بیش تر : رنکینگ بهتر داشتن یعنی نمایش بهتر . زمانی که رتبه ی سایتی بسیار خوب است ، لینک بیشتر می گیرد، بازدید کننده بیشتری دارد و شبکه های اجتماعی آن را بیشتر mention می کنند . این چرخه مدام می چرخد و امتیاز سایت بیشتری می شود .

برای آنکه معنای این نوع بهینه سازی را بهتر درک کنید ، با تشریح خلاصه ای از راهکار ها و تکنیک های این سئو ، می توان به شیوه ی عملکردش پی برد و کمک می کند تا مطلب بهتر جا بیفتد .
لینک سازی و ساختن ساختمانی از لینک ها

ساختمان لینک ها ، محبوب ترین تاکتبک سئوی بیرون صفحه ای است . در واقع با ساختن لینک های خارجی به سایت خود ، شما سعی می کنید تا آنجا که می توانید برای خود رای بخرید . برای مثال اگر کسی این مقاله را دوست داشته باشد و مرجعی برای سایت یا وبلاگ خودش باشد ، در نتیجه به موتورهای جست و جو می فهماند که مطالب در این سایت مفید بوده اند .

در طی سالیان قبل ، وبمستر ها تلاش می کردند تا با ساختن لینک ها به سایت خودشان رنکینگشان یا رتبه ی خود را بالا بکشند تا به صفحه اول گوگل راه پیدا کنند و در این مسیر ، راه های زیادی برای افزایش تعداد لینک ها ابداع کردند . مهم ترین آنها عبارت بودند از :
فهرست وبلاگ ها : چیزی مثل صفحات زرد یا yellow paged . ولی هر محتوا لینکی به وبسایتی بود.امضای فروم : بسیاری در فروم ها کامنت می گذاشتند تا بک لینک بگیرند .لینک های نظرها : یعنی در نظرها این شیوه را پیاده می کردند و حتی بدتر از آن ، عنوان نظر را هم با عنوان سایت خود یکی می کردند .فهرست مقالات : با انتشار مقاله ی خود در سایت های مرجع بک لینک می گرفتند . برخی سایت ها فقط محتوای اصیل قبول می کردند و برخی همه چیز .فهرست یا مرجع مضامین اشتراک گذاری شده : سایت هایی نظیر hubpages , infobarrel به شما اجازه می دادند که مطالبتان را با لینک هایتان در آنها قرار دهید .طرحواره های تعویض لینک ها : به جای انتشار مطلب ، می توانستید با دیگر وبمستر ها آشنا شوید و با یکدیگر تبادل لینک انجام دهید . و حتی بهتر از آن ، از راه سوم وارد شوید . یعنی برای مثال من به سایت شما ارجاع می دادم و شما از سایت دیگری به من ارجاع می دادید .

دقت کنید که در موارد بالا من از افعال گذشته استفاده کردم ، چرا که نه تنها امروزه آنها کارگر نیستند بلکه به هیچوجه نباید آنها را حتی امتحان کرد . زیرا ممکن است به سئوی سایتتان لطمه ی جدی بزند .
تولد سئوی کلاه مشکی

ساختن لینک ها یا لینک سازی راه آسانی برای دستکاری الگوریتم های موتور های جست و جو گر بود و بسیاری سعی کردند از این برتری استفاده کنند و با ساختن شبکه های لینک های سایت خود ، چیزی را ساختند که امروزه به آن سئوی کلاه مشکی گفته می شود . بهینه سازی وب به سه دسته تقسیم می شود که در بین انواع سئو ، این یکی خطرناک ترین است .

گوگل امروزه در تشخیص سئوی کلاه سیاه بسیار دقیق و هوشمند شده است و دیگر مانند قبل نمی توان او را دور زد . البته که هنوز تمام نواقصش بر طرف نشده ، اما دیر یا زود آنها هم پوشش خواهند یافت.
دنبال کردن یا دنبال نکردن لینک ها ( follow , no follow )

با توجه به آنچه گفته شد و همچنین برای این که وبمستر ها قادر باشند لینک به بیرون بدهند ، بدون اینکه بمباران لینک های بیرونی به سایت خود اتفاق افتد ، موتورهای جست و جو گر ، no follow لینک ها را معرفی کردند . این تگ خاصی است که می توانید به یک لینک اضافه کنید. این کار به موتورهای جست و جو گر می فهماند که به این لینک خاص به چشم یک سایت مهم و مرجع نگاه نکنند . این کار به شما این اجازه را می دهد که تا دلتان می خواهد به دیگران لینک دهید بدون اینکه به عنوان فروشنده بک لینک ، به لیست سیاه گوگل فرا خوانده شوید . به عنوان یک قانون طلائی ، شما باید تگ no follow را به تمام لینک های بیرونی خود که به سایت های غیر معتبر است ، اضافه کنید . همچنین از این تگ در بنرها و مخصوصا تبلیغاتتان حتما بهره ببرید .
یک لینک خوب چیست؟

اگر لینک های بالا خوب نیستند پس کدام لینک ها مفید هستند؟ اول از همه باید بدانید که ساختن مجموعه لینک ها فرایندی است که اهمیتش بر کیفیتش است نه کمیتش . به عبارت بهتر ، اهمیت ندارد که چه تعداد لینک به سایت شما ارجاع می دهند ، بلکه مهمتر این است که از کجا اینها می آیند . در واقع یک لینک از یک وبلاگ با یک لینک از سایت معتبر آی تونز ، برابری نمی کند و طبعا امتیاز دومی بیشتر است . مشخصا گرفتن یک لینک از منابع معتبر کار راحتی نیست . در واقع کلید این داستان ، گرفتن بک لینک های طبیعی است. تصور کنید که بسیاری ممکن است این نوشته ها را مفید بدانند و به آن لینک بزنند . هم چنین من هم از بساری از مطالب بسیاری از افراد دیدن می کنم و به آنها ارجاع می دهم . در واقع این ها لینک هایی هستند که بیشتر به درد کاربران می خورند تا موتورهای جست و جو گر. بهترین راه ، تولید محتوایی است که مردم به آنها راجاع دهند . نوشتن مطالب به صورت مهمان هم یک راه موثر برای گرفتن بک لینکهای معتبر است اما اگر از پست های مهمانان برای وبلاگتان مطلب می گذارید یا حتی خودتان این کار را انجام می دهید باید به نکات خاصی توجه کنید که در لیست خلافکاران گوگل نروید .
شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی بخش عظیمی از سئو خارجی را تشکیل می دهند که هم در گذشته و هم امروزه مفیدند . بسته به حوزه ی کاریتان ، سایت هایی مانند reddit.com , digg.com , stumbleupon.com , scoop.it , delicious.com , … برای شما مفید خواهند بود .

در انتها ، off page seo اهمیت کمتری از on site seo ندارد. اگر می خواهید بهینه سازی وب سایت شما به شکل کامل و معقول و صحیح انجام شود ، هر دو را نیاز دارید . پیشنهاد ما به شما است که روش های مربوط به سئوی کلاه مشکی را بی خیال شوید

شما اولین دیدگاه این مطلب را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *