های جلوگیری از کاهش رتبه سایت

تکنیک های منسوخ شده


تکنیک های منسوخ شده سئو که دیگر جواب نمی‌دهند!

در سال ۲۰۱۷ زندگی میکنیم.اما بر عکس انتظارها هرچه جلوتر میرویم بهینه سازی و سئو نه تنها آسان ر نشده بلکه با کنار رفتن روشهای قدیم این کار سخت و سخت تر هم شده است.مصوصا با توجه به آپدیت‌های الگوریتم پاندا و پنگوئن که در طی چند سال اخیر اتفاق افتاده‌اند، نباید تعجب کنیم که دنیای سئو متحول شده باشد.این تغییر و تحولات همیشگی باغث میشود که سئو کاران و بازار یابان اینترنتی روش های خود را تغییر دهند و همواره به دنبال روشهای جدید بهینه سازی باشند.آنها روشهای خود را بر اساس آخرین دستورالعمل هایی که موتورهای جستجوگر برای سئو ارائه میدهند انتخاب میکنند.در این نوشته قصد نداریم تا از روشهای جدید بهینه سازی صحبت کنیم.بلکه برعکس!میخواهیم روش های قدیمی رابه شما معرفی کنیم که دگر از آنها استفاده نکنید!

با توجه به بررسی های که شده و نتایجی که بدست آمده و البته متخصصانه زیادی که این موارد را تایید کرده اند,روش های زیر دیگر برای سئو جواب نمیدهند:

۱- تولید بک‌لینک‌های بیش‌تر برای افزایش رتبه

جالب است که بدانید بک لینکbacklink تا چندی پیش از روشهای اصلی و مهم برای بهینه سازی سایت بود به ین صورت که  بدون آنالیز دامین لینک‌دهنده و لینک‌های داده شده، تا جایی که می‌توانستیم، برای سایتمان بک‌لینک تولید کنیم. در قدیم الایام این روش برای افایش رتبهء سایت  استفاده میشد و البته جواب هم میداد.البته این را بگویم که این روش هنوز هم برای بهینه اسزی استفاده میشود اما نه  با همان تکنیک های قدیمی. بر طبق داده‌های اطلاعاتی وب‌سایت Search Metrics، تولید بک‌لینک، جزء ۵ فاکتور اصلی افزایش رتبه سایت است؛ اما شیوه‌ی تولید بک‌لینک با آن‌چه در گذشته انجام می‌شد، کاملا متفاوت است.

باید بدانید تغییراتی در نوع جذب و تولید بک لینک ها به وجود آمده.شاید در قدیم تعداد این بک لینکها در سئو سایت مهم بود اما امروزه فقط و فقط کیفیت آنها مهم است نه کمیت آنها.پس به جای اینکه بک لینک های متععد برای سایتتان ایجاد کنید,چند بک لینک محدود اما با کیفیت تولید کنید.

۲- پر کردن مطالب از کلمات کلیدی برای افزایش رتبه

یک روش قدیمی برای بهینه سازی سایت این بود که هر مطلبی که در سایت گذاشته میشد پر بود از کلمات کلیدی  که با استفاده از آنها مثلا کاربر به سایت هدایت شود.این روش هم در قدیم جواب میداد اما الان گوگل روش کاری خود را تغییر داده پس ما هم باید شیوهء کاریمان را تغییر دهیم تا گوگل به ما هم توجه کند.از فوریهء سال ۲۰۱۴ گوگل از روش ایندکس معنایی نهفته (latent semantic indexing – LSI) استفاده میکندو درحال حاضر هم با هر آپدیت الگوریتم های گوگل این سیستم بیشتر و بیشتر مورد توجه و اهمیت قرار گرفت.

اگر بخواهیم در مورد این سیستم ایندکس جدید توضیح دهیم باید بگوییم که روبات های گوگل,محتویلت سایت را بررسی میکنند و عبارات و کلماتی که در متن شما بیشتر تکرار شده باشد را با هم ترکیب میکنند و به عنوان کلمهء کلیدی  درنظر برای آن مطلب از سایتتان در نظر میگیرد.در واقع خودش برای مطلب شما کلمه کلیدی تعریف میکند.کار دیگری این سیستم یعنی ایندکس نهفته یا همان LSI میکند این است در محتوای مطلب شما دنبال کلمات و عباراتی که مترادف با کلمه کلیدی اصلی صفحه است، می‌گردد.

دوستان عزیز نکاتی که در بالا گفتیم به این معنا نیست که دیگرنیازی نیست  برای مطالبیتان کلمهء کلیدی تعریف کنید و کاربر را به زور به سایتتان بیاوردید.بشما مطلبتان را آماده کنید و برای کاربرانتان در سایت قرار دهید.بگذارید آنها از سایت شما استفاده کنند و لذت ببرند.روبات های گوگل خودشان با روشهاییکه گفتیم برای سایت و متن شما کلمهء کلیدی تعریف میکنند.

شما به کیفیت فکر کنید!

۳- تمرکز فقط روی بک‌لینک و محتوا

تا همین چند سال پیش بهینه سازی یک سایت به تولید چند بک لینک و چند محتوا محدود میشدو افراد با رعایت این مواردبه نتیجه هم میرسیدند.اما امروزه همه چیز در حال تغییر است.اگر بررسی در مورد سایتهای موفق و پر بازدید انجام دهیم خواهیم فهمید که این سایتها در شبکه های اجتماعی هم بسیار فععال هستند و کابران زیادی دارند.در واقع بگذارید اصل مطلب را بگویم شما هرچقدر که در شبکه های اجتماعی که امروزه اینستاگرام بیشتر از همه در بین کاربران ایرانی طرفدار دارد,فعالیت داشته باشید ئ به جذب کاربر بپردازید سایت شما هم بیشتر دیده میشود و مخاطب بیشتری خواهد داشت.این موضوع بر هیچ کس پوشیده نیست که شبکه های اجتماعی جای مناسبی برای برای انتشار مطالب و معرفی کالا و خدمات به کاربران است.پس اگر هنوز در این زمینه اقدامی نکرده اید همین الان دست به کار شوید.

های جلوگیری از کاهش رتبه سایت
تکنیک های منسوخ شده

۴- ایجاد صفحات بیش‌تر برای جذب ترافیک زیادتر

همان طور که در موارد بالا در مورد بک لینکها صحبت کردیم و متوجه شدیم در مورد بک لینکها کیفیت آنها مهم است و نه تعدادبالای آنها,همین موضوع در مورد تعداد صفحات سایت هم صدق میکند.افردای که گمان میکنند با ایجاد صفحات بیشتر میتوانند ترافیک بیشتری برای سایتشان بوجود بیاورند سخت در اشتباه اند.همیشه به کیفیت توجه کنید.مثلا شما تعداد صفحات زیادی در سایتتان ایجاد میکنید اما مطالبی که در آنها قرار میدهید بسیار بی کیفیت هستند,مطمعن باشید با این کار هیچ کاربری مشتاق نخواهد بود یک دفعهء بعد هم به سیات شما بیاید!این را هم بگویم که آپدیت‌های الگوریتم پاندای گوگل که در فوریه‌ی ۲۰۱۱ منتشر شد، شناسایی محتوای بد را هر روز، بیش‌تر و بیش‌تر ممکن می‌سازد.و این به آن معناست که اگر سایتی محتوای ضعیفی داشته باشدممکن است از گوگل نمرهء منفی هم دریافت کند.پس مطمعن باشید که حتی اگر در روز یک مطلب هم در سایت قرار دهید اما همین یک مطلب با کیفیت باشد جایگاهیی خوبی در گوکل پیدا خواهید کرد.

۵- افزایش رتبه برای جذب ترافیک بیش‌تر

و اما یک تصور غلط در میان وب گردان!افزایش رتبهء سایت =افزایش ترافیک از سوی موتورهای جستجوگر!!!!

بله؛ درست است که کاربران، شما را در بالای فهرست جستجو، بهتر می‌بینند، اما این به معنای افزایش کلیک روی لینک وب‌سایت شما (click-throughs) نیست. برای این موضوع ۲ دلیل وجو دارد:

الف)روش کار شما در مورد کار با کلمات کلیدی روش غلطی باشد.یعنی شما در موتورهای جستجوگر روی کلملت کلییدی رتبه بدست آورده اید که هیچ ربطی به سایتتان ندارد.

ب) متا دیسکریپشن وب‌سایت و صفحات سایت شما برای کاربران جذابیتی ندارد و آن ها را به کلیک  کردن تشویق نمیکند.

برای حل کردن این مشکلات، باید با استفاده از گوگل ادوردز، استراتژی کلمات کلیدی مناسبی تهیه کنید و کلمات و عباراتی را انتخاب کنید که به کسب‌و‌کار شما ارتباط دارند. همچنین برای مشکل دوم، باید متا دیسکریپشن‌هایی بنویسید که برای مخاطبان جذاب باشد و آن‌ها را برای ورود به سایت ترغیب کند. راه‌حل ساده‌ای که برای تولید متا دیسکریپشن‌های خوب وجود دارد این است که با خودتان تصور کنید که اگر شما می‌بودید، چه جملات و عباراتی شما را مجاب می‌کرد روی این لینک کلیک کنید.

۶- وبلاگ‌نویسی مهمان در ابعاد وسیع، برای ایجاد اعتبار در سئو
GuestBlogger

قبل از الگوریتم پنگوئن ۲.۰ که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، هر کس، در هر جایی که می‌توانست، مطلب خوب یا بدی را در آن‌جا منتشر می‌کرد تا در ازای آن، یک بک‌لینک به وب‌سایتش داده شود. ضمن این‌که کیفیت محتوا اهمیت چندانی نداشت، در اغلب اوقات، محتوای تولید شده، ارتباطی هم به وب‌سایت نویسنده‌ی آن نمی‌داشت؛ بلکه صرفا راهی بود برای تولید بک‌لینک‌های بیش‌تر.

وبلاگ‌نویسی مهمان از آن زمان تا امروز، فوق‌العاده تغییر کرده است. امروزه، اگر شما قصد دارید یکی دو تا پست مهمان در وب‌سایت‌های دیگر بگذارید، بسیار مهم است که این وب‌سایت‌ها، معتبر و مرتبط به وب‌سایت شما باشند. وبلاگ‌نویسی مهمان در مقایس کوچک، و در صورتی که به شیوه‌ی درست و اخلاقی آن اجرا شود، می‌تواند مزایایی داشته باشد.

۷- وقت خود را با قرار دادن عکس در مطالب تلف نکنید

موضوعی که در مورد قرار دادن عکسها در مطالب وجود دارد این است گوگل قادر به دیدن عکسهایی که در مطالب خود قرار میدهید نیست.پس چه کنیم؟!

راه حل این است که با انتخاب برچسب های متنی مناسب و ایجاد نام مناسب برای فایل عکس گوگل را به سایتتان هدایت کنید و به آن کمک کنیدکه از موضوع و ماهیت عکسهای شما با خبر شود

۸- سایت را در دایرکتوری‌های بسیاری ثبت کرده تا بک‌لینک‌های بیش‌تری کسب کنید!

تا قبل از تاریخ ۲۴ آپریل ۲۰۱۲ میلادی,آپدیت های زیادی برای الگوریتم پنگوئن گوگل ارائه شده بود.اما در این تاریخ زمانی که آپدیت جدید روانهء بازار شد تمرکز خاصی روی شناسایی و کشف بک لینکهای مصنوعی و ساختگی سایتها داشت.همانطور که در موارد بالا هم گفیتیم هر ادمین سایتی فقط باید به کیفیت بک لینکها اهمیت دهدو نه به تعداد آنها .  نباید بک لینک خود را در هر دایرکتوری با هدف کسب بازدیدکننده بیشتر ثبت کند تا  بک‌لینک‌های اسپم و مصنوعی به سایت‌ش اضافه نشوند.

به جای اینکه بک لینک سایتتان را در دایرکتوری های متعد و نامعتبر ثبت کنید .در چند دایرکتوری معتبر و قابل اعتمادثبت کنید.ثبت لینک در دایرکتوری‌های معتبر و مرتبط، علاوه بر دریافت بک‌لینک‌های معتبر، باعث می‌شود مردم با شرکت و وب‌سایت شما آشنا شوند. اگر در مورد یک دایرکتوری مطمعن نیتید و نمیدانید که مطمعن هست یا نه هرگز ریسک نکنید!

اگر شما هم خدایی نکرده از آن دسته افراد بودید که هنوز از این روشها استفاده میکنند امیدوارم که این مطلب شما را آگاه کرده باشد که دیگر این روشها پاسخگو نیستند.پس به دنبال روشهای  جدید باشید.همیشه به کیفیت فکر کنید نه به کمیت.مطمعن باشید که جواب خواهید گرفت.همیه خودتان را آپدیت نگه دارید از راه و روش های جدید آگاه باشید.راه دیگر این است که با سیروتا  همراه باشید تا روش های جدید را به شما معرفی کند!

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!