images 13

خب ابزار یوآست به شما این امکان را می دهد که برای صفحات سایتتان به راحتی عنوان صفحه (title) و متا توضیحات (description) اضافه نمایید. همچنین با استفاده از این ابزار شما می توانید برای هر صفحه آدرس (URL) مشخصی بنویسید.

عنوان سئو همان عنوان صفحه (title) است؟

در باکس اول یوآست شما ۳ بخش را می بینید که در صورتی که از نسخه فارسی وردپرس استفاده نمایید، این سه بخش بصورت زیر ترجمه می شوند:

عنوان سئو (Title): این بخش در حقیقت عنوان صفحه شما را مشخص می نماید که در گوگل هم کاربران شما همین عنوان را خواهند دید. بنابراین در انتخاب عنوان صفحه دقت کنید زیرا بسیار اهمیت دارد. ما در مقاله زیر بطور کامل در مورد این موضوع صحبت نموده ایم.

نامک (URL): این بخش در افزونه یوآست به شما این امکان را می دهد که برای صفحه ای که دارید، آدرس مشخصی استفاده کنید و سعی کنید که URL صفحه شما کاربر پسند (user friendly) باشد.

توضیحات متا (Description): همانطور که از نام این بخش مشخص است این قسمت برای این است که شما توضیحات صفحه را در آن بنویسید و این بخش هم در گوگل برای کاربران نمایش داده می شود و بسیار مهم است زیرا باعث بالا رفتن نرخ کلیک (CTR) شما می شود.

download 3

طول عنوان سئو باید چقدر باشد؟

یکی از سوالاتی که بسیار رایج است این است که طول عنوان سئو باید چقدر باشد؟ البته که در افزونه یوآست به شما نمایش می دهد که عنوانتان طولانی است یا خیر، ولی اگر یوآست نداشتید و خواستید خودتان عنوان سئو صفحه را بنویسید، بهتر است طولی بین ۵۰ – ۶۰ کاراکتر داشته باشد. البته این عدد بصورت تقریبی هستش و ممکن است گوگل بیشتر از این عدد را هم برای شما نمایش دهد و ممکن هم هست نمایش ندهد!

اگر طول عنوان سئو زیاد باشد چه می شود؟

بسیاری از افراد فکر می کنند که اگر طول عنوان صفحه آن ها زیادتر از حد باشد ممکن است پنالتی شوند! اما این گفته بسیار اشتباه است اصلاً اینطور نیست. اگر طول عنوان شما زیاد باشد دو حالت پیش می آید:

۱- ممکن است گوگل تصمیم بگیرد که عنوان شما را نشان ندهد و بجای عنوانی که انتخاب کرده اید یا تگ H1 شما را نمایش دهد یا تگ های H2 را!۲- ممکن است عنوان شما بصورت نصفه نمایش داده شود و بقیه عنوان بصورت نقطه چین مشخص شود.

سئوکار حرفه ای:مهندس مهدی مژدهی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!