پنالتی گوگل یا همان پنالتی شدن سایت

از ابتدای کار اینترنت و موتور های جستجو بودن در صفحه اول بخصوص گوگل بسیار حیاتی و برای وبمستران مهم بوده است.

این اهمیت کار را به جایی رسانده است که بعضی وبمستران برای رسیدن به جایگاه بهتر در نتایج جستجو اقدام به تقلب میکنند و سایت خود را که اصلا محبوبیتی ندارد با ترفند ها و روش های خاص به صدر نتایج میرسانند.

راهکارهای موتور های جستجو برای این متقلبان استفاده از الگوریتم های خاص دیگری است که به وسیله ی کدهای خاصی ازآمدن به صدر سایت های نا محبوب جلوگیری میکنند این روش ها که برای هر موتور جستجو متفاوت است بسیار پیچیده میباشد و از محبوبیت به یکباره سایت ها جلوگیری میکند.

(میزان محبوبیت از طریق میزان ورودی پیج رنک و تعداد بک لینک ها و… شناخته میشود)

پنالتی گوگل
پنالتی گوگل

با گوگل توضیح میدهیم

سیتم پنالیز گوگل که قدرتمند ترین الگوریتم ضد تقلب رادارا میباشد (که البته با توجه به شهرت امری ضروری است که بهترین را داشته باشد)با توجه و دقت به قدمت سایت و میزان ورودی های سایت و همچنین رنک گوگل آن سایتی را مورد تخمین قرار میدهد که متقلب است یا نه بدینگونه که اگر سایتی از طرف سایت دیگر بک لینک گرفته باشدیا به اصطلاح از طرف سایت دیگری معرفی شود که اصلا ارتباطی با ان سایت ندارد(درکلمه انتخابی) ویاآن سایت دارای مقدار بیش از حد بک لینک ها باشد(فروشنده بک لینک باشد) مورد توجه سیستم پنالیز قرار میگیرد.

وبعد با آنالیز وقدمت ورودی های سایت تشخیص میدهد که این سایت آیا متقلب است یانه ودرصورت مجرم شناخته شدن در کلمه مورد نظر از نتایج جستجو حذف میشود

گوگل اکثراوقات در گوگل وبمستر در صورت پنالیز شدن اخطاری به شما ارسال میکند و دلایل پنالیز شدن را نیز به شما توضیح میدهد که شما میتوانید با رفع وتوضیح کاملی به گوگل سایت خود را از پنالیز نجات دهید ولی بعضی اوقات هم بدون اخطار کنار زده میشوید و بدون هیچ علامتی از نتایج گوگل حذف میشوید(که اینگونه موارد بیشتر در کلماتی که بارترافیکی بالایی دارند اتفاق می افتد).

وقتی بدون اخطار پنالیز میشوید راه های مختلفی وجود دارد که پی ببرید واقعا پنالیز شدید ویانه وچرا ولی هیچکدام از این راه ها مورد تایید ما ویا گوگل نمیباشد.

پس برای جلوگیری از پنالیز شدن از زیاده روی ویا کم کاری در سئو پیشگیری کنید.

هیچ وقت کسانی که زیاده روی میکنند به نتیجه مطلوبی نمیرسند واگر هم برسند در مدت اندکی به زمین میخورند این مسئله برای کم کاران هم صدق میکند چون یا مدت بسیار زیادی طول میکشد به نتیجه برسند و یا اصلا به نتیجه مطلوب نمیرسند.

در سئو میانه رو باشید کاملا کافی است.

توجه کنید که همیشه خروج از نتایج گوگل نشانه پنالیز شدن نیست.

گوگل از مفهومی به نام سندباکس استفاده میکند که درآن سایت های تازه تاسیس بمدت دوتاشش ماه قرارمیگیرند و در نتایج ظاهر نمیشوند(اگرظاهرشوند رشد نمیکنند)که این روش نیز برای جلوگیری از تقلب به کار میرود و با لینک شدن از چند سایت معتبر نیز سایت از سندباکس خارج میشود.پس اگر درنتایج بودید وبه یکباره حذف شدید دلیل را بر پنالیز شدن نگذارید.

چون سیستم گوگل پیچیدگی و آزمون های خاص خود را برای دادن نظم به سایت و جستجو هایش دارد.

شما اولین دیدگاه این مطلب را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *