google penalty check

پنالتی گوگل – چطور متوجه شویم؟

پنالتی گوگل ممکن است برای وب سایت شما اتفاق بیفتد. چطور متوجه پنالتی گوگل شویم و چگونه آن را برطرف نماییم؟

پنالتی گوگل آیا شامل سایت شما شده است؟ اگر شما دارای یک وب سایت هستید و تلاش می کنید که در موتورهای جستجو از جایگاه ویژه ای برخوردار شوید ، هر روز ممکن است وب سایت شما به دلایل مختلف دچار پنالتی گوگل شود. بعد از بروز رسانی الگوریتم پاندا، الگوریتم پنگوئن و مرغ مگس خوار، میلیونها سایت درصد زیادی از ترافیک خود را از دست دادند و دچار پنالتی گوگل شدند.

پنالتی گوگل

پنالتی گوگل چیست؟

پنالتی گوگل زمانی اتفاق می افتد که یک سایت بصورت کامل یا قسمتی از آن از صفحه نتایج جستجو حذف شود و یا درصد قابل توجهی  از ترافیک سایت بدلیل الگوریتم اسپم گوگل کاسته شود.

هر سال گوگل الگوریتم های خود را جهت کیفیت بهتر نتایج جستجو بروز رسانی می کند. در نتیجه این بروز رسانی ممکن است رتبه برخی از سایت ها بهبود پیدا نماید و به عبارتی بهتر ترافیک سایت آنها افزایش پیدا کند و برخی دیگر دچار جریمه گوگل می شوند و از ترافیک سایت آنها کاسته می شود.

اگر سایت شما دچار پنالتی گوگل شود چه اتفاقی می افتد؟

اولین تاثیر آن خارج شدن قسمتی از وب سایت از فهرست صفحه نتایج گوگل است. یکی دیگر از تاثیرات جریمه گوگل باعث ضربه زدن به کسب و کار شما خواهد شد که این مشکل بلافاصله بعد از حذف شدن صفحات از فهرست گوگل خود را نشان خواهد داد.

بیشترین دلیل این جرائم اشتباهات وبمسترها است که این مشکلات قابلیت کنترل بیشتری دارند و می توان آنها را برطرف نمود. اگر وب مسترها آگاهانه یا از روی ناآگاهی فعالیت هایی را انجام دهند که باعث جریمه شوند می توان آنها را برطرف نمود و به گوگل اعلام نمود.

چطور متوجه شویم که سایت ما دچار پنالتی گوگل شده است؟

با توجه به اینکه جریمه های گوگل ممکن است به دلایل خیلی زیادی اتفاق افتد در برخی موارد تشخیص دلیل اصلی آن بسیار مشکل است. در زیر به برخی از روشهای تشخیص پنالتی گوگل اشاره شده است که می بایست گام به گام بررسی و برطرف شود:

۱- بررسی گوگل آنالیتیک

اگر یک روز ترافیک سایت شما طبیعی به نظر برسد و در روز بعد بشدت ترافیک وب سایت کاهش شدیدی نشان دهد یکی از نشانه های این است که ممکن است سایت دچار جریمه شده باشد.

۲- چک کردن اینکه هنوز گوگل صفحات وب سایت را ایندکس می نماید.

در صفحه جستجوی گوگل عبارت site:yourdomain.com را تایپ نمایید. در صورتی که تعداد صفحات ایندکس شده کمتر از مقدار صفحات سایت بود، ممکن است سایت شما جریمه شده باشد. می بایست علت این مسئله مشخص شود. در برخی موارد ممکن است دسترسی این صفحات در فایل robots.txt محدود شده باشد.

۳- بررسی آخرین تغییرات الگوریتم گوگل

اگر گوگل در بروزرسانی الگوریتم های خود اهداف خاصی را دنبال نماید و در صورتی که وب سایت مستعد پنالتی باشد، با اطلاع از برخی از این بروزرسانی ها می توان تا حد زیادی جلوی جریمه گوگل را گرفت. به عنوان مثال در الگوریتم پاندا گوگل بدنبال کیفیت بالای مطالب است و صفحات یا سایت هایی که از محتوای ضعیفی برخوردار باشند بشدت دچار این پنالتی گوگل خواهند شد از این رو با بهبود کیفیت مطالب وب سایت می توان از جریمه گوگل پیشگیری کرد.

۴- بررسی ابزار کنسول جستجو گوگل ( گوگل وبمستر )

جریمه گوگل در برخی موارد در ابزار کنسول جستجو گوگل به وبمسترها اطلاع رسانی خواهد شد. از این رو وبمسترها با دسترسی در این ابزار می توانند پنالتی ایجاد شده را تشخیص داده و به برطرف کردن آن بپردازند.

چطور پنالتی گوگل را حذف نماییم؟

بعد از اینکه تشخصی دادیم سایت ما دچار پنالتی گوگل شده است می بایست به برطرف کردن آن بپردازیم. برخی از جریمه های گوگل بصورت خودکار بوده و توسط الگوریتم های گوگل انجام می شود و برخی دیگر بصورت دستی انجام می شود که در این مواقع بعد از برطرف شدن موارد می بایست می بایست درخواست حذف جریمه برای گوگل ارسال شود.

شما اولین دیدگاه این مطلب را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *