seo best practices.jpg

طراحی وب سایت با اصول سئو


تاثیر پیج رنک گوگل پس از مرگ آن

 

همانطور که میدانید تقریبا یک سالی میشود که دیگر خبری از به روز رسانی های پیج رنک گوگل نیست. بروزرسانی هایی که در ابتدای شروع فعالیت پیج رنک ۸ بار در سال انجام میشد و در سال ۲۰۱۶ به یکباره از طرف گوگل اعلام شد که آپدیت های پیج رنک به طور کامل متوقف و دیگر رتبه بندی وب سایت از ۰ تا ۱۰ انجام نخواهد شد.

پیج رنک گوگل

بسیاری از وب مستران از جمله سئو کاران بر این عقیده اند که عمر پیج رنک گوگل به انتها رسیده است با توجه به شرایط و مدارک موجود مانند:

  •  کاهش تعداد بروزرسانی های پیج رنک گوگل از سال ۲۰۰۶ به بعد
  •  حذف اطلاعات مربوط به پیج رنک گوگل در سال ۲۰۰۹ از وبمستر تولز
  •  صبحت های مت کاتز درمورد متوقف شدن کامل بروز پیج رنک در سال ۲۰۱۳
  •  از همه مهمتر صفر شدن ناگهانی پیج رنک تمامی وب سایت ها در سال ۲۰۱۶
  •   این نظریه که پیج رنک مرده است را تقویت میشود.
تاثیر پیج رنک گوگل
تاثیر پیج رنک گوگل

مثال

برای روشن شدن این موضوع مثالی میزنیم. به عنوان مثال شما مدیر یک مجموعه یا تیم هستید و قصد دارید با سیستم های متنوع امتیاز دهی به افراد زیر دستتان امتیاز بدهید و طبق امتیاز آنها به آنها امکاناتی ارائه دهید با این تفاسیر آیا شما مایل هستید تا همه ی مواردی که به کارمندانتان امتیاز میدهد را به آنها بگویید؟ این کار در صورتی که شما یک مدیر کارکشته و با تجربه باشید درست نخواهد بود زیرا کارمندان شما از آن به بعد تنها تمرکز خود را به کسب امتیاز در راستای مواردی که شما برای آنها تعریف کرده اید قرار خواهند داد.
یک مدیر خبره تعدادی از مواردی که دارای امتیاز است را نزد خود به صورت محرمانه نگه میدارد و با توجه به آنها و مواردی که به صورت علنی به کارمندان اعلام کرده است به کارمندان امتیاز میدهد، گوگل هم مانند یک مدیر باهوش همین کار را انجام میدهد و تعدادی از متغیر هایی که باعث افزایش رتبه و اعتبار وب سایت ها میشود را نزد خود نگه داشته و از انتشار و همگانی کردن آنها خودداری میکند.

با توجه به توضیح مفصلی که در بالا داده شد این امکان وجود دارد که پیج رنک گوگل نمرده باشد و فقط به مجموع آن دست از متغیر های تاثیر گذاری که گوگل از ارائه آنها خودداری میکند اضافه شده باشد. پیشنهاد ما به شما کاربران گرامی که به دنبال سئو وب سایت خود هستید این است که وب سایت خود را تنها برای کاربرانتان طراحی و محتوا گذاری کنید زیرا گوگل همه تلاش خود را میکند که بهترین نتایج را به کاربران ارائه دهد و وقتی سایت شما مناسب با احتیاجات کاربران ( و نه گوگل) طراحی و محتوا گذاری شده باشد بی شک یکی از پیشنهادات گوگل در صفحه اول خواهید بود.

در پایان امیدوارم از این آموزش نیز استفاده کافی را برده باشید

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!