آموزش سئو رایگان در سال ۲۰۱۶

نوشته شده در نوشته شده در آموزش سئو, اخبار, اسلایدر, بک لینک, بهینه سازی سایت, ثبت سایت, دسته‌بندی نشده, سئو, کلاه سفید
آموزش سئو رایگان در سال ۲۰۱۶Reviewed by خدمات سئو سیروتا - مهندس مهدی مژدهی on May 24Rating:

آموزش سئو رایگان در سال ۲۰۱۶

شش قانون مهم سئو در سال ۲۰۱۶

  1. دف، همه چیز است.

شما دیگر به کلمات کلیدی دقیق، برای بودن در نتایج جستجو نیاز ندارید، توسعه دهنده بخش مخاطبانMoz می گوید: “در قدیم، همه چیز در کسب کلیک بیشتر خلاصه می شد. امروزه موتورهای جستجو به میزان توجه مردم به سایت شما دقت می کنند: آیا آنها برمیگردند و روی نتایج دیگر کلیک میکنند؟ یا اصلا انها چیزی که دنبالش هستند را در سایت شما می یابند؟ امروز به رفتار بعد از کلیک توجه می شود. لذا نه تنها بایستی کلیک بدست بیاورید بلکه بایستی توجه جستجوگر را نیز جلب کنید”.

  1. کلمات کلیدی همه چیز و فصل الخطاب نیستند.

استقاده از کلمات کلیدی در تگ های head روز به روز کم اهمیت تر می شود، گوگل در درک محتوا بهتر شده است. این امر بدین معنی است که اگر شما مایل هستید برای عبارت “بهترین رستوران” رنک خوبی بدست آورید بایستی ۳ یا ۴ بار بگویید “بهترین رستوران”. همچنان مفید است که به عبارت بهترین رستوران توجه کنید اما مفهوم معناگرا به مراتب با اهمیت تر شده است. با این حساب شما می توانید در مورد تجربیات دلنشین صرف ناهار صحبت کنید که نتیجه آن توجه موتورهای جستجو به مطلب شماست . احساس می کنم خیلی خوب این مورد رو به شما دوستان عزیزم انتقال دادم.مخصوصا که از رستوران حرف زدم !!!

یکی از دوستان من گفت “در گذشته، ما بدنبال یافتن کلمات کلیدی در قالب کپی یا متا توصیف بودیم. اما امروزه این موارد بطور کامل حذف شده اند. با باهوشتر شدن موتورهای جستجو، آنها به دنبال یافتن کلماتی هستند که شما انتظار دارید در مقاله موجود باشند، که این کلمات نشان‌دهنده معتبر بودن مقاله در موضوع مورد نظر است. اگر مقاله ای در مورد ساعت اپل می نویسید، ممکن است از کلمات اپل، آیفون، اپلیکیشن و زمان استفاده کنید. لذا اگر در محتوای متن موجود باشند این پیغام را به موتورهای جستجو مخابره می کند که این مقاله، مقاله ای خیلی خوب است”.

What is SEO?

۷۵% از عبارت های جستجو بین ۳ تا ۵ کلمه است، بنابراین بایستی محتویات مربوط به تگ های h را با دقت بنویسید. موتورهای جستجو دریافته‌اند که اگر مردم برای کلمه “بازار” جستجو انجام دهند، یا مشتقات آن با کلمات دیگر، به نتایج مورد نظر نمی‌رسند. برای دریافت نتایج مطلوب که بیشترین مطابقت را با سوال آنها دارد، آنها بایستی از عبارتی با ۳ یا ۴ کلمه استفاده کنند. به عنوان تولیدکنندگان محتوا، زمانی که به بهبود کیفیت فک می کنید، باید این موضوع را نیز مدنظر قرار دهید

نکته بالا فوق العاده با اهمیت بود مخصوصا جایی که گفته بودم تولیدکنندگان محتوا … لطفا دقت کنید.

  1. تمرکز روی تجربیات کاربر

به گفته لائوتس، “در حال حاضر گوگل هر سال ۵۰۰ تغییر الگوریتمی اعمال می کند. هر تغییری در راستای اطمینان سازی در جهتی است که وقتی کسی در گوگل جستجویی انجام می دهد، اگر نتایج صحیح را در صفحات اولیه دریافت نمود، تجربه موفقی در زمینه جستجو داشته است. صحبت در مورد چگونگی فریب دادن گوگل، یاهو یا بینگ نیست بلکه بحث در مورد مطمئن شدن از این است که محتوای ما بهترین محتوای ممکن در اینترنت برای کلماتی است که به آنها اهمیت داده می شود.”

بنابراین، به گفته سئوکار Outspoken Media Inc “محتوای اصلی، مهمتر از همیشه بنظر می رسد. محتوای اصلی که تولید کرده اید (حالا میخواهد عکس یا ویدئو باشد) و کنار هم گذاشتن اینها در کنار یکدیگر که باعث شود کسی علاقه مند به خواندنش باشد، خیلی تاثیر بیشتری دارد.”

به نظر بنده(مهدی مژدهی) تقویمی در کنار خود داشته باشید و تمام علایق مشتریان خویش را در آن ثبت کنید.

براساس تحلیل بنده و بررسی نظرات سیار همکارانم در سراسر جهان ، این مهمترین کاری است که یک بازاریاب برای سئو در سال ۲۰۱۶ می تواند انجام دهد:

محتوای شما باید اورجینال و برای مشتریان هدفمند باشد. اگر محتوایتان کپی باشد، پاراگرافی از مقالات دیگر و یا سایت های دیگر بیاورید و به آنها اعتبار بدهید و توصیفی به آنها اضافه کنید، و در عین حال یکی دو پاراگراف از خودتان بنویسید، اینجا جایی است که من فکر میکنم بخشها بهم مربوط می شوند و شما کل محتوا را از آن خود کرده اید.

من به بچه های تیم تولید محتوا دفتر خودم زمانی که مجبورند مطلبی را کپی کنند، همواره تاکید می کنم که حتما در هر خط یک تغییر ایجاد کنند. حال اینکه شما چه الگویی مدنظر قرار خواهید داد ، با خودتان !!!

  1. اندازه مهم است.

مقالات طولانی تر (بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه)، بطور میانگین اثرگذاری بهتری در جستجو دارند. مقالات طولانی تر، ترافیک بیشتری دریافت می کنند، لذا رنک سئو بهتری بدست می آورند (خصوصا در عبارت رقابتی). تغییراتی که گوگل اعمال کرده است و دلایلی که برای این تغییرات دارد، در جهت اطمینان یافتن از فرستادن ترافیک به سمت صفحاتی است که برای مردم مفید اند.

مقالات طولانی در جستجو ها نتایج بهتری دارند چرا که کلمات و تصاویر بیشتری برای بالا بردن رنک وجود دارد. یکی از فعالان سئو در شبکه های اجتماعی می گوید: “مردم در محیط های اجتماعی مقالات طولانی را بیشتر به اشتراک میگذارند و بیشتر به آنها لینک میدهند. مقالات کوتاهتر گاهی اوقات عملکرد خوبی دارند اما بطور میانگین مقالات طولانی نتایج بهتری به بار می آورند”.

  1. بهینه سازی برای موبایل

بیشتر مردم اخبار را در گوشی های هوشمندشان مطالعه می کنند، بنابراین مهم است که مطمئن شوید محتوای شما در گوشی قابل نمایش و جستجو است. درک ادموند طراح سئو و برنامه ریز شبکه های اجتماعی می گوید: ” مطمئن شوید گوگل می تواند محتوای شما را در اپلیکیشن موبایلی درک کند و بازاریابی اپلیکیشنی را با توجه به سئو انجام دهید که فرصتی مهم در بازار Business to business بشمار می رود.

  1. برای مخاطبین خود مطلب بنویسید

بیشتر تولید کنندگان محتوا سعی می کنند طوری مطلب بنویسند که از نظر موتور های جستجو تاثیر بهتری داشته باشند در صورتی که این موضوع عکس آن چیزی است که این موتور های جستجو رفتار می کنند و ببهترین کار این است که شما برای مخاطب خود مطلب بنویسید و موجب آن شوید که زمان بیشتری در صفحه سایتتان باشد و سپس به صفحات دیگر برود. ضمن این که در سال ۲۰۱۶ به این موضوع پی بردم که در صورتی که مخاطبین بعد از گذشت مدت زمانی به سایت شما بازگردند، سایتتان مورد توجه بیشتری قرار می گیرد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *